Overgang mellom hageslange og pvc til kjøler

dfb8_12.JPG

Jeg har kjøpt følgende kjøler på ebay og den hvite plastovergangen mellom hageslangen og plastslangen er helt ubrukelig. Faller av ved høyt trykk og drypper selv med lavt trykk. Har aldri sett slike overganger før og lurer på om noen vet om man får tak i noe med samme funksjon, bare med mye bedre tilkobling i Norge (evt utlandet). Dimensjonene på slangen er 1/4" og hageslangen er 1/2"
 
Blir litt som Stana kjøleren, du tar noen korte biter silikon/pvc slange som har mindre diameter som du ter på, så trer du hageslangen over der igjen, fungerer fint.
 
Nå vet jeg ikke diameteren på kjøler røret,  Biltema har vinkelkobling i rørets diameter med kon i ene enden og 1/2 tom i andre enden, her passer Gardena krankobling rett på.
Med litt gjengeteip blir det tett. Bruker selv denne løsningen på 4 året og det har holdt seg tett.
 
Hadde vist bilde av dette også. Kobber røret er ikke så tykt som det ser ut, det er bare en foring jeg har lagd for å få den rette stillingen på kjøleren
i kjelen.
 

Vedlegg

  • Rørkobling.jpg
    Rørkobling.jpg
    52,8 KB · Sett: 204
  • 20100207_201.JPG
    20100207_201.JPG
    639,7 KB · Sett: 211
Jon S skrev:
Hadde vist bilde av dette også. Kobber røret er ikke så tykt som det ser ut, det er bare en foring jeg har lagd for å få den rette stillingen på kjøleren
i kjelen.

Fikk ordnet det enda enklere. Kom på at vi har en skuff med slange-overganger på laben. Ingen som merker at en har forsvunnet.
 
Tilbake
Topp