Overgang sodastream og miniregulator

Ser ut som det kanskje er din 477 på regulatoren.
En mail til selger vil sikkert gi riktig svar. Jeg tror de selger overganger også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Den type miniregulatorer for patroner og sodastream er forskjellige. Det er hul punkteringsnål i dem for patroner og pinne eller skrue for sodastream, så det funker ikke med sodastremmutter rett i regulatoren. Stor overgang fra sodastrem til patrongjenger finnes, men jeg har ikke sett dem i detaljsalg. Anbefaler sodastreamregulatoren fra Oxyturbo, selges av Bryggselv og Bryggeland.
 
Takk for svar! :)
Ser ut som jeg har gjort et lite bomkjøp her, og vurderer å kjøpe en ny som er tilpasset sodastream.
 
Nålen for punktering tenkte jeg ikke på.
Det hadde jo vært greit med samme regulator og overganger slik at stort sett alt av patroner kunne brukes.
Dette er liten og smekker sak.
https://bryggmann.no/produkt/fat-co2/co2-regulator-til-agasodastream-flaske



Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har testet noen sodastreamregulatorer fra italienske Oxyturbo (Bryggeland/Bryggselv) og én kinaprodusert som ser lik ut som den fra Bryggmann (muligens ikke samme produsent, er noen av dem). De fra Oxyturbo funker. Kinaregulatoren var helt uberegnelig. Utsalgsprisen er den samme...
 
Jeg har testet noen sodastreamregulatorer fra italienske Oxyturbo (Bryggeland/Bryggselv) og én kinaprodusert som ser lik ut som den fra Bryggmann (muligens ikke samme produsent, er noen av dem). De fra Oxyturbo funker. Kinaregulatoren var helt uberegnelig. Utsalgsprisen er den samme...

Jeg har jaktet i månedsvis på en John Guest-kobling som passer i gjengene til gassledningen til den italienske, men kjøpt feil hver gang. Vet du hvilken det er? Bryggeland har utrolig nok ikke peiling, og gidder ikke å prøve å finne ut.
 
Jeg har jaktet i månedsvis på en John Guest-kobling som passer i gjengene til gassledningen til den italienske, men kjøpt feil hver gang. Vet du hvilken det er? Bryggeland har utrolig nok ikke peiling, og gidder ikke å prøve å finne ut.

Hva slags gjenger / utgang er det?
 
Jeg har jaktet i månedsvis på en John Guest-kobling som passer i gjengene til gassledningen til den italienske, men kjøpt feil hver gang. Vet du hvilken det er? Bryggeland har utrolig nok ikke peiling, og gidder ikke å prøve å finne ut.
Kan sjekke til uka. Det er i alle fall 1/8" gjenger.
 
Jeg har jaktet i månedsvis på en John Guest-kobling som passer i gjengene til gassledningen til den italienske, men kjøpt feil hver gang. Vet du hvilken det er? Bryggeland har utrolig nok ikke peiling, og gidder ikke å prøve å finne ut.
Det er 1/8" BSP gjenger på regulatoren. BSPT funker også. Finner selvfølgelig ikke betegnelsen på den jeg har, men er ganske sikker på at du kan bruke en av disse:
DMFit:
AMCB 0302 (3/16" slange)
AMCB 0602 (3/8" slange)
John Guest:
PI010601S3 (3/16" slange)
NCPI011211S (3/8" slange)
Tett med en passe stor o-ring under koblingen. Siden ventilhuset på regulatoren er rundt, funker det ikke med o-ring mot kanten på regulatoren.
(Jeg har fått Oxyturbo til å lage en spesialutgave med kompakt dobbel utgang med tilbakeslagsventiler, og der bruker de PI010601S3).
 
Tilbake
Topp