Oversikt over bra ølsteder i Tromsø?

Hei,

Skal en tur nordover om kort og lurte på hvilke steder man bør stikke innom for å få tak i mikrobrygg? Hvem har bra flaskeutvalg? Er det noen som har spesielle ting på tap?

  • Blå Rock var tidligere bra, men har tapt seg veldig når jeg var innom i fjor
  • Circa har vært bra, hva har de der nå?
  • Teaterkafeen like så, enn nå?
  • Solid hadde litt fra Lervig iallefall, noe mer nå?
  • Skarven?
  • Andre?

Er det noen butikker som har fått Dead Pony Club og/eller Johnny Low?
 
Hei, skarven har vel best utvalg på flaske. Og vil du ha dansk er Bardus stedet. Solid og café Sånn er ikke ille heller. Hvis du skal på buktafestivalen så er nærmeste sted med annet enn mack hjemme hos meg ;-) 5 min gange fra Bukta.
 
Etter at Mack flyttet produksjonen av Cola og Pils til Balsfjorden har de fått plass til en ølbutikk i kjeller 5. I tillegg til Macks trauste utvalg finnes også Mack sitt mikrobryggeris mere eksperimentelle påfunn. Og en rekke spennede øl fra konkurrenter i inn og utland. Denne butikken MÅ du innom.
https://www.facebook.com/ludwigmackbrygghus Harald
 
vel. butikken til mack er litt trist egentlig. forutenom da jeg fikk kjøpt meg bryggerimesterens IPA før jul. de får ikke selge øl over 4.7%. ikke at dette skal ha FOR mye å si, men det svekker utvalget og muligheter.

Jeg vil si at den beste plassen for kjøp av ØL akkurat nå er Eurospar tomasjordness:)
 
Tja, noe nytt som har skjedd siste året? Er i Tromsø til mandag. Skal sjekke ølhallen og antagelig Sånn? Noe annet som er must?
 
ølhallen, bardus, circa og skarven er vel de eneste nevneverdige plassene.
Circa har Sierra Nevada Pale Ale på tapp. EKSTREMT GODT!
 
Tilbake
Topp