• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

CO2-kartet - Oversikt stasjoner for fylling av C02

Ikke med så rent lite stolthet jeg sporet meg fram til

Human Verneservice AS
Bekkeveien 5B i Sandefjord.
33 46 75 98

Så slipper man ekstra mil med brannslokker'n i bilen hvis det skulle passe seg sånn  :skitbra:
 
Grove skrev:
Ernst Nilsen på Alnabru i Oslo fyller 3 liter CO2 for kroner 230.
http://www.ernst-nilsen.no/

Jeg har meget gode erfaringer med Ernst Nislen på Alnabru. En av gutta der bryggel selv øl, og alle jeg har vært borti hos dem gir glimrende service.
Derimot er mine erfaringer med Aktivt Brannvern i Stanseveien på Grorud mer blandede. De rotet bort en overgang fra min 3 kg dykkerflaske forrige gang jeg fylte den, og siden har jeg ikke kunnet bruke den flaska, ettersom jeg ikke får noen trykkregulator til å passe. Da jeg nylig klaget på at gjengene på min 5 kg flaske hadde blitt ødelagt sist jeg fylte denne flaska hos dem, ble dansken så sur at han nektet å fylle flaska med CO2 (selv om han gav meg ei ny, men tom flaske).
 
Jeg var så heldig å få tak på en 10kg CO2 flaske som jeg ville fylle opp.
prøvde meg da først på Proffpartner Einar Johnsen Stoaveien 1, 4848 Arendal 37 07 33 00
De har innbytte i flasker, men jeg hadde en Yara-flaske, de tar bare innbytte i AGA.

Prøvde meg på Bråtlund Transport hos Alan. Han lurte på hvem jeg var. Jeg svarte meg selv. Da kunne han ikke hjelpe meg.
Men bytter ikke du Yara-flasker da? spurte jeg ham. Jo, men bare for bedrifter som han hadde et kundeforhold til. "Hva om du får en 500 lapp i lomma da?" Ikke aktuellt.

Neste stop Autorep Stoa. Han byttet også bare flaske. Men det var visst en helt annen type flaske. Han kunne selge til meg for 4800 pluss moms.
Da jeg reiste derfra, kjørte jeg i ei asfalthole og pungterte. Faan heller.

Ringte brannstasjonen. De kunne heller ikke hjelpe da de sender inn sine slukkere. Hvor de sendte dem kunne han ikke svare på.
Men så tipse han meg om:  :skitbra: Slettebøe T O AS Skibåsen 38, 4636 Kristiansand 38 12 91 00  :skitbra:
Ikke noe problem. Kom inn med tanken. vi fyller den opp. Må vente 1-3 dager men alikavell FORNØYD.

Legg derfor inn
Slettebøe T O AS
Skibåsen 38, 4636 Kristiansand
38 12 91 00
 
NOHA i Stavanger!

Jeg fikk en 6kg flaske med CO2 for 1200,-
Dem kan også med f.eks. 70% Nitrogen og 30% CO2. Det blir nok Guinnes og Russian Imperial Stout på meg i nær fremtid ja!  :skitbra:
 
Var da så heldig å finne en som kan fylle CO₂ på Fosen.

Fosen Brannservice
v/ Svein Solem

7160 Bjugn
mob: 47 90 24 05

Han tar 100,- pr kg men jeg betalte kun 150,- for ca 2,4 kg.

Vedlegg: Google Earth lenke

Edit: Pris.
 

Vedlegg

  • Fosen Brannservice.kmz
    764 bytes · Sett: 77
Helgeland Brannservice AS - Sandnessjøen/Mosjøen. Har fylleutstyr permanent i Sandnessajøen mens Mosjøen på anrop eller når de har kontroller i Mosjøen. (Ganske ofte faktisk)
Min flaske fylles i skrivende stund takket være god service i fra Alf Gunnar og Jan Rune hos HB.

http://www.helgeland-brannsikring.com/ for mer informasjon.
 
Et spørsmål. Er det noen kvalitetsforskjeller på denne Co2'en som fyllles på flasker rundt om i landet? Ser på Aga si hjemmeside der det snakkes varmt om næringsmiddel-Co2!  Hvilken Co2 er det da som fylles på de respektive stasjonene? Setter den smak på ølet? Er den giftig!? Noen gasseksperter her inne som kan svare meg på det?
 
Erik W skrev:
Et spørsmål. Er det noen kvalitetsforskjeller på denne CO₂'en som fyllles på flasker rundt om i landet? Ser på Aga si hjemmeside der det snakkes varmt om næringsmiddel-CO₂!  Hvilken CO₂ er det da som fylles på de respektive stasjonene? Setter den smak på ølet? Er den giftig!? Noen gasseksperter her inne som kan svare meg på det?

Jeg fant dette: http://www.aquariumlife.com.au/show...ween-Industrial-Grade-Co2-and-food-grade-Co2
Brann-flaska mi blei rensa godt av brannstasjonen som leverer til bryggere i Bergensområdet, og jeg har ikke hørt at noen av de har blitt syke av det :) Sikkert en del her inne som har fylt på samme plass og lignende industristeder, og som kan gå god for industri-co2-en. Mener det skal være en egen tråd om dette her på forumet (?)
 
Har i dag fylt 2 kg CO2 hos Engelsviken slipp utenfor Fredrikstad.

De tok 75kr pr kg pluss mva.

http://www.engelsvikenslipp.no
 
Kjøpte meg CO₂ utstyr fra petit, men begynner å lure på om jeg har gjort et dårlig valg... Hvor får man fyllt CO₂ i Trondheim? Sendte en mail til Praxair og spurte, men de fyller ikke annet enn sine egne leie-tanker. De henviste meg til Noha hvis jeg ville ha "CO₂ som ikke er næringsmiddelkvalitet".

Edit: Tok bort feilaktig bruk av ordtak som kunne være negativt mot Petit.
 
Oddvar Demmo skrev:
Selv om jeg bor oppe i Salten bruker jeg NOHA på Tiller.

Men hva med denne påstanden om at de ikke har næringsmiddelkvalitet? Hva betyr det? At det er sjangs for at det ikke er ren CO2? Kan det i verste fall være farlig?
 
Ikke bekymre deg for det. Jeg bruker paintball flasker på Ca 1 liter som jeg får fylt for 20 kroner hos Game on i Sandnes. Regner med at det er "normal" Co2 på flaskene de fyller fra. Iallefall med tanke på prisen for fylling. De flaskene er utrolig hendige, spesielt når en drar med fat på fest.
 
Ugelvik skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Selv om jeg bor oppe i Salten bruker jeg NOHA på Tiller.

Men hva med denne påstanden om at de ikke har næringsmiddelkvalitet? Hva betyr det? At det er sjangs for at det ikke er ren CO₂? Kan det i verste fall være farlig?

Du kan ikke bare selge Co2 uten videre til Fx barer, det er mye tregler når det er noe vi skal putte i oss uten at jeg kjenner detaljene.
Renhet er vel hvor mye som er Co2 og hvor mye som er andre gasser, andre gasser er neppe fatlige gasser som Clor eller nervegasser, gjør som Geir Ove sier, kjør på :)
 
Vinogbar selger flasker med CO2 som de bytter (ala det man gjør med propanflasker). Tror jeg betalte noe i nærheten av 250 for å bytte flaske.
 
Tilbake
Topp