• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

CO2-kartet - Oversikt stasjoner for fylling av C02

bjojoi skrev:
Bra-tek i Drammen tok 360 kroner for å fylle opp min 5kg flaske.

Bra-Tek AS - Nedre Eikervei 14, 3045 Drammen

Fylte på Bra-Tek AS
2 kg for 240 kr inkludert moms. De har av og til ombygde 6 kilos flasker. Vel verd å få de opp på kartet.

FrankW
 
Har kjøpt både 2 og 5kg flasker hos Bra-Tek i Drammen. Bra folk, bra service (men litt trege til å svare på mail, så anbefaler å ringe).
 
Kjetil S skrev:
Jeg har en mistanke om at denne oversikten er litt utdatert etterhvert. Hva er det som gjelder i Bergen for tiden?

Jeg er fremdeles interessert i dette. Bergen Froskemanncenter har for eksempel flyttet to ganger siden 2008, og befinner seg nå på feil side av Puddefjorden.
 
Har en slik en , 10 kg. Plombert.

Utgått på trykkdato i 2012.
Hva er den verd på markedet.?


NOHA fabrikant.
 

Vedlegg

  • co2.jpg
    co2.jpg
    28,6 KB · Sett: 608
Mistenker jeg har fått en lekkasje i CO2-systemet mitt...
Har en flaske på 10 kg som nå er tom. Den har holdt til tvangskarbonering og flushing av 5 fat og utdrivelse av 3 fat. Dette er vel et godt stykke under hva man kan forvente seg av 10 kg med CO2.

Så nå kommer spørsmålet mitt, hvor kan man fylle CO2 i Trondheim og hva må man gjøre for å få fylt der?
Har lest litt begge deler om ulike plasser, så noe godt oppdatert info om det hadde vært kjekt :)
 
Definitivt lekkasje.

NOHA på Tiller. For å få fylt den må du møte opp med flasken og lommeboken ;)

Som oftest kan de fylle den mens du venter, men det hender at alle som har fyllekompetanse er ute av huset, så da må du sette den igjen. Eller eventuelt ta en telefon ut på forhånd og sjekke om de kan fylle den mens du venter.

Dette gjelder hvis den ikke trenger trykktesting. Hvis det er en gammel brannslukker du har fått tak i så kan det være at den må trykktestes også. Gjøres på samme sted.
 
ToreAmundsen skrev:
Angående industri CO₂ vs såkalt Næringsmiddelkvalitet CO₂. (Passer kanskje ikke inn her men skitt au!)

I den første jobben min designet jeg en vakuumeringsstasjon for CO₂ flasker for næringsmiddelkvalitet. (1995 :))
Hydrogas innførte denne kvaliteten det året.

Det er ingen praktisk forskjell på de 2 typene CO₂ (industri eller næringsmiddel) fra det som hette Hydrogas dengang. Heter vel Praxair.
Så bare kjøp industrikvalitet.

Årsak: CO₂'en fra Herøya er ultra-ren. Så de bare fyller samme type CO₂ på både industri og næringsmiddelflasker.

Det er ikke noen forskjell på selve gassen, men på næringmiddelkvalitet flasker er flaska vakuumert før fylling og gassen analysert og er garantert å holde en viss kvalitet. Om man fyller co2 på en flaske uten å vakuumere den først vet man ikke hva som er på flaska fra før. Den kan være full av rust, vann, øl, eller brusrester. De fleste som har jobbet med co2 i bar eller andre steder hvor man serverer drikke vet hvor lett det er å få tilbakeslag i tom flaske og som resultat vil vannet, ølen eller brusrestene danne rust inni flaskene om de får stå lenge nok.

Industrikvalitet co2 kommer ikke med noen garanti for kvaliteten på gassen slik som næringsmiddel co2 gjør. Om det skulle være noe skitt i industrikvalitets flaskene, vil dette derfor ikke merkes av de som fyller flaska, og skiten vil blande seg med co2'en. Så selv om gassen i utganspunktet er ren og fin, så vill sluttprodukten ikke være det. Brukeren av gassen vil derfor potensiellt kunne få utslag i smak på ølet.

Er nok ikke spesielt farlig å drikke øl som er karbonert med forurenset c02, men det kan i værste fall ødelegge ølet.

Men så lenge man vet at flaska er strøken på innsiden, kan man like gjerne fylle industri som næringsmiddel. Det er ikke gassen som er problemet, men flaskene...
 
Trenger litt variasjon fra flaskevask og fylling, og skal kjøpe fatutstyr.
Noen som vet om man får fylt CO2 på NOHA i Kristiansand, og evt om de bygger om brannslukningsapparat til CO2-tank for bruk til corneliusfat?
 
Alvebryggern skrev:
Trenger litt variasjon fra flaskevask og fylling, og skal kjøpe fatutstyr.
Noen som vet om man får fylt CO₂ på NOHA i Kristiansand, og evt om de bygger om brannslukningsapparat til CO₂-tank for bruk til Corneliusfat?

Jeg har et par 5 kgs apparater liggende for salg. Kan sikkert avtale transport forbi/til Ksand.
 
Buster skrev:
Alvebryggern skrev:
Trenger litt variasjon fra flaskevask og fylling, og skal kjøpe fatutstyr.
Noen som vet om man får fylt CO₂ på NOHA i Kristiansand, og evt om de bygger om brannslukningsapparat til CO₂-tank for bruk til Corneliusfat?

Jeg har et par 5 kgs apparater liggende for salg. Kan sikkert avtale transport forbi/til Ksand.

Jeg kjøpte en 5 kgs av Buster. Meget fornøyd!
 
Har en 10 kg og på lur,,se bildet lenger opp. Men har ikke bestemt noen pris på den..det er NOHA flasker,,så det er ikke noe øst europeisk jallablekk i flaskene.
10kgs er nettopp utgått på 10 års trykktest.


En som bydde 1000 kroner for den,,men da beholder jeg den heller selv.

5 kgs selger jeg for 500nok. Disse har nylig gått ut på dato for trykktest. Du kan da bruke opp co2,,og velge om du vil spandere 3-400 på en ny trykktest,,og deretter fylle den på nytt.

Har nå 2-3 stk som har 8+ år igjen på trykk test. og. De kan og selges.
 
Alvebryggern skrev:
Trenger litt variasjon fra flaskevask og fylling, og skal kjøpe fatutstyr.
Noen som vet om man får fylt CO₂ på NOHA i Kristiansand, og evt om de bygger om brannslukningsapparat til CO₂-tank for bruk til Corneliusfat?

De fyller i alle fall. Leverte mi flaske der i dag.
Om de bygger om vet jeg ikke.

tok forøvrig 199,- for å fylle ei 2kg flaske.
 
Har nå 2-3 stk som har 8+ år igjen på trykk test. og. De kan og selges.<br/>

Hvor holder Buster til?


Sent from my HTC One using Tapatalk
 
Hei!

Finnes det virkelig bare 2 stasjoner for fylling i Oslo? Kjipt at man må utenfor ring 3 hver gang flaska er tom.

Martin
 
Hei!

Finnes det virkelig bare 2 stasjoner for fylling i Oslo? Kjipt at man må utenfor ring 3 hver gang flaska er tom.

Martin<br/>
På Alnabru ligger det en . Husker ikke navn og adressen, men "Stoff og Stil" og Akvariemagasinet ligger i etasjene over i samme bygg.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 
Kim O.J. skrev:
Har nå 2-3 stk som har 8+ år igjen på trykk test. og. De kan og selges.<br/>

Hvor holder Buster til?


Sent from my HTC One using Tapatalk


Hei Kim.
Så ikke denne mld.  Jeg er i Flekkefjord.  kan evt sende med post,,det koster 250 for en 5 kgs flaske,

Har 5 kgs med nylig utgått trykktest for 500 nok. De 2 med gyldig trykktest er 1000 per stk.
 
Tilbake
Topp