• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Pall med 0.5l-flasker

Er det noen som kan tenke seg å være med på en bestilling av rimelige og gode ølflasker?

Jeg og tre venner vurderer å kjøpe en pall med øl-flasker fra Nordic Pack.

Inkl. mva og gjenvinningsavgift koster disse kr 8,30 per stykk når man bestiller i små kvanta. I tillegg kommer frakt, som fort blir en krone eller to per flaske. Prisen blir en god del lavere når man kjøper en hel pall.

En hel pall på 1907 flasker (!) er likevel en del mer enn det vi trenger. Er det noen som kan tenke seg å kjøpe en 100 flasker (eller fler) av disse?

http://nordicpack.no/book/2.html?page=1
Det er den brune halvlitersflasken på side 19 i katalogen.

Det er en del styr å koordinere alt sammen, prisen blir derfor kr 450 per 100 flakser (minste bestilling 100 flasker) . Flaskene kan hentes på Nesodden, og det tilkommer derfor ingen frakt (i motsetning til Nordic Pack).

Send meg gjerne en e-post på p221 [@] eml.cc , eller post her.

Jeg antar at vi får levering mot slutten av måneden, forutsatt at andre her har behov for øl-flasker. Hvis ikke bestiller vi eventuelt et mindre kvantum.
 

Vedlegg

  • flaske.PNG
    flaske.PNG
    38,8 KB · Sett: 1.999
Dersom de kunne komme i kasser som kan stables i høyden så er jeg fristet til å kjøpe 100 flasker i kasse. Har ikke hatt tid til å snekkre mine egne sexy trekasser enda.  :sovne:
 
Kult med trekasser, det har jeg også planer om å bygge :). Det får bli til sommeren.

Etter det jeg har fått opplyst fra leverandøren kommer flaskene i esker med 30 flasker i hver. Jeg er usikker på hvor mange slike man kan stable i høyden, men regner med at i hvert fall 2-3 burde gå greit.

Hittil har jeg reservert 200 flasker (ikke medregnet noen i tråden her). For de resterende flaskene (ca 800) gjelder førstemann til mølla. Vi får mest sannsynlig levering innen utløpet av neste uke.
 
NOK 2,45 er vel palleprisen eks mva og frakt. Pluss gjenvinningsavgift kr 0,23 eks mva pr flaske (som jeg opprinnelig glemte). NOK 3,35 skulle vel det bli inkl. mva, ekskl. frakt.
Frakten blir vel minst 1,- pr flaske, så prisen her på 4,50 skulle vel være rimelig.
 
Jeg tar gjerne 100 flasker om de ikke er solgt alt. Gi beskjed nærmere når det er klart for henting :)
 
Nå har vi endelig fått flaskene levert. De av dere som er interessert til å kjøpe 100 flasker til kr 450, eventuelt fler, må gjerne sende meg en melding her.

Det fulgte ikke med pappkasser med flaskene, men vi skal gjøre det vi kan for å samle vinkasser og lignende slik at de som kjøper har noe å ha flaskene i. Dette får dere i så fall med uten ekstra kostnad.

Flaskene befinner seg på Nesodden. Vi har tilgang på en bil, men den er dessverre ikke så stor. I tillegg bruker vi en del på bompenger og bensin for å frakte flaskene til Oslo. Vi kommer til å forsøke å frakte en god del flasker til Oslo i løpet av de nærmeste ukene. Da blir det også mulig å hente flaskene på Vinderen i Oslo, men da til kr 5,50 per flaske. Det er uansett en god del billigere enn andre steder. De som kan hente flaskene på Nesodden betaler fortsatt kr 4,50 pr flaske. Det kan hende vi kan kjøre flaskene til Nesoddtangen dersom noen har lyst til å ta båten over fra Aker Brygge.

Send meg en melding her dersom du er interessert, så tar jeg kontakt :).
 
Nå har vi solgt de fleste av flaskene, kun ca 400 gjenstår.

Disse befinner seg på Nesodden. Hvis noen ønsker å kjøpe flasker for kr 450 pr 100 flakser, så er det bare å ta kontakt.

De vi eventuelt ikke får solgt på Nesodden vil bli fraktet til Oslo og solgt der for kr 550 pr 100 flasker. Det skjer i så fall om ca et par ukers tid.
 
Tilbake
Topp