Blir litt tørr på henda, men det er jo bedre enn kaustisk soda.Men Bryggselv må stryke den "ikke skadelig å få på huden"-frasen i produktbeskrivelsen, altså. Ville ikke utfordret skjebnen.
A
Blir litt tørr på henda, men det er jo bedre enn kaustisk soda.
Er kaustik soda virkelig så farlig? Når den er utblandet til vanlig konsentrasjon vil man da få etseskader på huden hvis man får noe på seg og er kjapp til å spyle det bort med vann?
Er kaustik soda virkelig så farlig? Når den er utblandet til vanlig konsentrasjon vil man da få etseskader på huden hvis man får noe på seg og er kjapp til å spyle det bort med vann?
Antar 7 Fjell bruker vaskemiddel beregnet for bruk i næring. Bruker selv noe slikt (tror det heter Foam 32 T).
Hadde vært greit å vite hva 7 Fjell bruker da sikkert flere enn meg har tilgang til slike stoff.
Antar 7 Fjell bruker vaskemiddel beregnet for bruk i næring. Bruker selv noe slikt (tror det heter Foam 32 T).
Hadde vært greit å vite hva 7 Fjell bruker da sikkert flere enn meg har tilgang til slike stoff.
Jepp, og et par gode hansker.Kaustisk soda + vernebriller = sant.
Vi har brygga ca 90 brygg til nå. Har endå ikkje funne ut kva kaustisksoda skal brukast til.Jepp, og et par gode hansker.
Det er akurat som eg tenker det Gahr. Syre og baser skal ein ikkje jobbe med vist ein har andre alternativer.Da har dere ikke hatt drit som har sittet hardt nok. I et vanlig hjemmebryggeri skal det ikke være nødvendig med kaustisk soda, men har man store platekjølere og tanker som ikke lar seg vaske for hånd, bruker man kaustisk i CIP-anlegget.