Perlick kran fra Hongkong

Takk. Hvis noe er for godt til å være sant . . . .
Det er vel like greit å kjøpe her hjemme-
 
Denne blir stoppet i tollen pga merkevare forfalskning
Det ville overrasket meg, enkeltvarer som handes til eget bruk slippes igjennom. Kun hvis du importerer for videresalg tror jeg at de beslaglegger og anmelder.
https://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/piratkopier-er-tillatt-for-privat-bruk/20384862

Samansett regelverk. Lovverket for IPR-varer er samansett og kan vere tidkrevjande å gå igjennom. For det første er det berre ulovleg å selje piratvarer i næringssamanheng. Det er altså ikkje forbode for privatpersonar å eige ei piratkopiert vare​

Kilde, se side 10: https://www.toll.no/globalassets/00-upload/paa_grensen/2016_2_paa_grensen.pdf

Tolletatens side velgekte.no:
Er det lov å innføre piratkopier til Norge?
I Norge er det ulovlig for både privatpersoner og virksomheter å utnytte eller medvirke til å utnytte andres produkter som er beskyttet av immaterielle rettigheter – hvis dette skjer som ledd i næringsvirksomhet. Hvis du gjør det, risikerer du både fengselsstraff, bøter og erstatningsansvar.

For alle typer immaterielle rettigheter er kjøp til privat bruk som utgangspunkt ikke ulovlig i Norge. Det er dermed ikke ulovlig for en privatperson å kjøpe en piratkopiert klokke eller veske og bruke den til private formål.
 
Ser ut som 5-serie Perlick. Vanskelig å si om det er en dodgy kopi eller piratvirksomhet fra deleprodusenten til Perlick.
 
Jeg har en slik kinakran til en portabel fatløsning. Byggekvaliteten og utførelsen virker veldig solid, så jeg blir ikke overrasket om disse ruller ut fra samme fabrikk som originalen. Dog begynt å bli ørlite slark i fjæren som pusher hendelen tilbake, så går nok for en original om jeg skal lage meg en ordentlig kegerator.
 
Kanskje du bare kan bytte ut fjæren? Hvis resten virker oppmot "ekte" vare så kan jo kanskje det være et greit triks.
 
Du trenger mer enn denne kranen for slangetilkobling.
Har gitt opp Perlic, 50% er defekte så billig kinakraner brukes heller, er jo så uheldig at jeg må ha dobbelt sett.
 
Du trenger mer enn denne kranen for slangetilkobling.
Har gitt opp Perlic, 50% er defekte så billig kinakraner brukes heller, er jo så uheldig at jeg må ha dobbelt sett.

Hva mener du med at halvparten av Perlic er defekte? Jeg skal om en (god) stund investere i fire kraner til kjøleskapet.
 
3 av 6 er defekte, gidder ikke mekke mer på de, lar det bare bli ett av de 152 bokkjøp.
Litt googling har vist at dette ikke er bedre kraner enn andre.
 
Jeg har 3 stk Kina-perlic ("stainless forward sealing" på Ali). Etter ca tre - fire år har jeg omtrent bare positivt å si om disse. Den ene hadde litt lekkasje litt til å begynne med. Jeg demonterte og satte "spaken med kula på" i drillen og polerte denne da den var litt ru, og ingen problemer etter dette. Jeg synes kanskje innvendig maskinering av utløp kunne vært bedre, denne er noe ru og dermed vanskeligere å holde ren (jeg vil tro at dyrere kraner er har bedre innvendig finish).
 
Jeg har 4 stk 630 ss et par år uten noe som helst problemer. Vil heller ha orginalt enn dårlige kina kopier som også kanskje er messing under det såkalt rustfrie
 
Jeg har 5 Perlick 3 m/flowcotrol og to uten. Har bare posetivt å si om de så langt, (har bare hatt dem siden i sommer) eneste måtte være att de ser litt for inbydende ut der de står... minker for i fata, spesielt om det er folk på besøk
IMG_20170905_151835_7CS.jpg
 
Jeg har 5 Perlick 3 m/flowcotrol og to uten. Har bare posetivt å si om de så langt, (har bare hatt dem siden i sommer) eneste måtte være att de ser litt for inbydende ut der de står... minker for i fata, spesielt om det er folk på besøk
Vis vedlegget 34984
Hvordan velger skjermen logo på krana? Er det NFC integrasjon eller mer avansert med probe og kjemisk analyse? ;)
 
Tilbake
Topp