Perlick kraner

marhorn

Norbrygg-medlem
Er det noen som har noen erfaring med denne?

51n9Zf1WwdL._AA1000_.jpg

http://www.ebay.com/itm/Double-Dual-Tap-Stainless-Draft-Beer-Tower-w-Perlick-575SS-Creamer-Faucets-/360470176621?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53edb2636d#ht_2358wt_1037

Tror jeg har lest nok om Perlick 575SS til at jeg skjønner de er ganske brukbare, men tenker litt på helheten?
Er tårnet i bra kvalitet?

Tipper prisen ender på ca. 1400,- eller 1850,- avhengig av om tollerene har en bra dag eller ikke!
Virker det som en grei pris?

Det skal også sies at jeg fremdeles lagrer på flaske, men vil gjerne ha en god løsning på tapping før jeg begynner med fat!
 
Akkurat det samme tårnet jeg har. Tårnet er helt supert. Og det kommer godt øl ut hver gang det brukes... :)
Tårn i rustfritt. Eneste er at lokket er i plast.
Det er også så romslig at det er mulig for kjøling i tårnet.
Det ser ut til at det følger med alt av slanger og de er sikkert dimensjonert i riktig lengde for å unngå for mye skum.
Du trenger å ha fatkoplinger i tillegg. Det følger bare med sekskantskruer i enden.

Mitt er med to stk 525ss. Jeg foretrekker uten creamer, og jeg tror mange er enig.
Men alt i er jeg superfornøyd.
Tror jeg betalte ca det samme som du skisserer.
Tollerene var ikke på min side...
 
Takk for svar begge to.

Litt synd at toppen er i plast!
Trekker ned bling-effekten litt...
Men det ser jo unektelig ganske bra ut!

Når det gjelder creamerfunksjonen, så er det vel sånn at ved å dytte håndtaket bakover så slipper du inn luft samtidig så du får skum-effekten?
Ved å dra riktig vei fungerer den vel akkurat som 525?
Eller er det mer tull med 575 kranene?
Du klarer vel fint å regulere skum-toppen bra med 525 også tenker jeg, men tenkte det var greit å ta den dyreste når jeg først skulle bestille :idea:

Når det gjelder kjøling så har jeg en plan om å sette tårnet "diskret" i stua, 50mm hullbor gulvet og et kjøleskap i kjelleren.
Har ikke diskutert det med fruen enda, men jeg blir nok tilgitt ::)

Litt strengt i USA når det gjelder tollverdi, så regner med å måtte betale min skatt jeg også, men det hender det glipper igjennom:)
 
Tror nesten at jeg må trekke tilbake plastlokket. Lurer på om det faktisk et metall. Men er ikke hjemme i dag, og får ikke sjekket. Men send de en mail og spør.

Jeg erfarer i alle fall at det er heller er nok skum enn for lite. Savner ikke creamer på mine kraner.
 
Creamer er ingenting å savne.
Min erfaring er at det er lett ihvertfall for besøkende å stenge krana litt for hart, og dermet får man unødig/uventet sprut med skum og søl ut av krana. Jeg monterte også et sånt stilig tappehåndak på min, men måtte gå tilbake til det lille sorte for å begrense søl.
 
Dere har overtalt meg!
Da blir det isåfall 525SS.

Var akkurat nede på Bryggselv og hentet malt.
Der var det en hel hylle med Cornelius fat.
Hadde jeg hatt litt bedre tid er det mulig jeg hadde gått på en smell!

PS! Har sendt mail til Homebrewstuff angående plastlokk:)
 
Selger bekrefter at hele tårnet er heavy duty stainless og ingen plastdeler.
Krana er også rustfri, men shank'ene er chrom messing.

Han tilbyr oppgradering til SS også på shankene for $20 ekstra.
Er det verdt det?
 
marhorn skrev:
Selger bekrefter at hele tårnet er heavy duty stainless og ingen plastdeler.
Krana er også rustfri, men shank'ene er chrom messing.

Han tilbyr oppgradering til SS også på shankene for $20 ekstra.
Er det verdt det?
$20 pluss 25% moms blir vel ca omregnet 140-150 nkr....
Om det er verdt det? Opp til hver enkelt?
Du ser ikke forskjell (ihvertfall minimalt)
Du smaker ingen forskjell
Men du vet det :)
 
Akkurat sånn tenkte jeg også!
Derfor ble det sånn...

Da er det bare å sette seg ned å vente...
Eventuelt bruke tiden flittig til å skaffe resten jeg trenger:)
 
Lykke til.
Det er bare å sette seg ned og vente. Heldigvis går det ganske raskt med frakt. Jeg fikk mitt tårn på ei uke.
Tenkt noe på driptray? Har du også det i planene?
 
Har ikke bestemt meg for driptray enda...
Tenkte å finne ut nøyaktig hvor jeg skal ha tårnet først.

Hadde vært tøft å frese driptrayet ned i benkeplata, men jeg får se!

Hadde jo tenkt å ta det litt rolig og handle inn etter hvert, men Erik på Bryggselv er så trivelig at jeg gikk på en smell idag!

fat.jpg


Synd at jeg ikke har noe til gjæring nå, men får koke sammen noe til helgen!
 
Tilbake
Topp