Perlick - Ventmatic?

neslekkim

Norbrygg-medlem
Er det noe særlig forskjell på disse to merkene idag?

Har lurt litt på Perlick 425ss evt 525ss, hvor skaffer man disse til forholdsvis god pris?
Har sjekket litt rundt, men virker ikke som om det er så mange som selger til Norge, evt at prisen fort er i nærheten av kranene til V&B og Petit? (Som ei heller sier hva slags merke de selger..)
 
kjøpte min 425ss på ebay for 30-35 usd...
bestilt sammen med tårn og div fra braumann59 om jeg ikke husker feil.
ålreit pris, og hyggelig fyr.
kan uten tvil anbefales, og mye bedre en 575 creamer fra perlick, selv om jeg også er fornøyd med den kranen.
425ss er en tanks som er uknuselig... men ser ut som en ferrari....
kjempesolid og funksjonabel, og meget enkel rengjøring. Anbefales!
 
Hm, ser han opplyser lite om hvilken Perlick han egentlig har, bruker egne varekoder og ingen beskrivelse i teksten.
Men går ut ifra at hvis det er selfclosing, og ikke creamer, så er det 525?, uten selfclosing så er det 425?

Ser mange selger slike shanker, også på den siden der, som er fint når du skal igjennom ei kjølskapdør eller tilsvarende, men jeg lurer litt på å lage en anordning som jeg monterer på toppe av en fryser (hvis jeg har plass i stua :D ), bestående av et par kne, og et firetoms rør imellom der jeg tenkte å montere noen kraner bortover.
Selger man også kort-kort greier som kan kan skru slike på? (Eller er jeg blind?)
 
magne1972 skrev:
kjøpte min 425ss på ebay for 30-35 usd...
bestilt sammen med tårn og div fra braumann59 om jeg ikke husker feil.
ålreit pris, og hyggelig fyr.
kan uten tvil anbefales, og mye bedre en 575 creamer fra perlick, selv om jeg også er fornøyd med den kranen.
425ss er en tanks som er uknuselig... men ser ut som en ferrari....
kjempesolid og funksjonabel, og meget enkel rengjøring. Anbefales!

Ja, har sett en video av 575, så jeg ser ikke poenget med den, men fungerer 425 like greit, så det er ikke poeng å betale ekstra for 525?
 
Mine har ikke self-closing, så da er vel kanskje 425 han (Kegkits.com) selger. Fungerer iallfall ok tidlig på kvelden - håper "selvtappere" holder konsen og stenger etter tapping her også når gleden blir større utover....
Ellers føles kranene  som Mercedes kontra en eldgammel Skoda å betjene - smooth smooth ...

FredT

Edit - USD 499 for tårnet var med et passende Driptray
 
good :), ser han der har masse stæsj da, synd co2 regulatorene der borte ikke funker på norske flasker :(
Men resten av co2 utstyret som fordelere ogsåvidere kan vel benyttes.. (på sikt hadde det vært morsomt å kunne fått blandet inn nitrogen..)
 
Jeg har mine på vei i posten fra chicompany.net. Har akkurat ankommet jetcarrier i new jersey, så da er neste stopp Lommedalen :)
Foreløpig en ryddig leverandør til en grei pris..

http://www.chicompany.net/index.php?main_page=product_info&cPath=17_16&products_id=1099
 
425 er den som har demonterbart munnstykke.....
uten tvil Mercedes ja. :)
self closing fungerer vel middelmådig uansett hvis du monterer bar style tap handle på den.....
creamerfunksjonen synes jeg fungerer bra på 575, men den blir mye vanskeligere å demontere og rense.... derfor 425....
 
OK, da er det altså likevel ikke 425 jeg har, for mine  er laget i ett stykke og kan ikke demonteres - annet enn at selve handelen/lukkemekanismen kan tas av.
Mine ser grangivelig ut akkurat som de Kyrre linker til fra CHI company. Men jeg kan ha feil - det har hendt før.
Jeg forsøkte forøvrig å bestille fra CHI  først, men etter at de tre ganger hadde lovet å komme tilbake til meg med nødvendig info for betaling (har ikke fått den enda!) bestilte jeg fra Kegkits.com

FredT
 
OK. Jeg bestilte i utgangspunktet en del forskjellige saker fra CHI. Husker ikke for hvor mye. Når jeg skulle sjekke ut handlekurven min kom frakt på nesten USD 600, og da stoppet jeg og tok kontakt med dem per e-mail.
De beklaget, og sa at nettbutikken regnet ut frakten separat for hver bestilt vare - og simpelthen bare summerte den. Ville jeg være brydd med å sende mail til den med hva jeg ønsket skulle de beregne en "consolidated" fraktpris.  Jeg ville være brydd med det - og så gjorde - men hørte altså ikke (noe matnyttig)  fra dem mere - selv etter tre purringer - selv om de etter hver gang sa at de straks skulle ta seg av det. Da gadd jeg ikke mere....
Godt du har bedre erfaringer.

FredT
 
neslekkim skrev:
Er det noe særlig forskjell på disse to merkene idag?

Har lurt litt på Perlick 425ss evt 525ss, hvor skaffer man disse til forholdsvis god pris?
Har sjekket litt rundt, men virker ikke som om det er så mange som selger til Norge, evt at prisen fort er i nærheten av kranene til V&B og Petit? (Som ei heller sier hva slags merke de selger..)
Ventmatic blir ikke lenger produsert, ryktene sier at de fikk problemer med patent rettighetene på kranene. Har to ventmatic kraner jeg kjøpte for noen år siden og to Perlick 525 som jeg kjøpte på Northern Brewer via jetcarrier. Begge er jeg meget fornøyd med, men har hørt at noen har problemer med creamer funksjonen på 575.
 
Perlick 525 til venstre og ventmatic til høyre.
 

Vedlegg

  • 1.jpg
    92,5 KB · Sett: 231
magne1972 skrev:
425 er den som har demonterbart munnstykke.....
uten tvil Mercedes ja. :)
self closing fungerer vel middelmådig uansett hvis du monterer bar style tap handle på den.....
creamerfunksjonen synes jeg fungerer bra på 575, men den blir mye vanskeligere å demontere og rense.... derfor 425....

aha, og siden man på 425 kan ta av munnstykket så vil jeg sikkert ha den framfor 525 igjen.. hm...
 
Tilbake
Topp