Pid hjelp?

Sliter med å få en pid rex c100 til å ta pt100 føleren.

Koblet rød 8 blå 9 gul 10

Sl1 1000
Slh 420
Sll -50
Pgd6 0
Du 0

Viser bare oooo i displayet
 
Sliter med å få en pid rex c100 til å ta pt100 føleren.

Koblet rød 8 blå 9 gul 10

Sl1 1000
Slh 420
Sll -50
Pgd6 0
Du 0

Viser bare oooo i displayet

Bytt om på lederne til det funker, du er ikke første til lure på det. Og enheten må være konfigurert til å ta imot pt100.
 
Tror enheten skal være konfigurert riktig. Men da får jeg prøve alle farge kombinasjonene først da.
 
Du trenger bare flytte rundt på den lederen med egen farge. De to med lik farge, er 'like'
 
Ingen lik farge på denne pt 100 den har rød blå og gul, men antar blå og gul skal være naboer. De andre pt100 jeg har vært borti har somregel en rød og to blå.
 
Ingen lik farge på denne pt 100 den har rød blå og gul, men antar blå og gul skal være naboer. De andre pt100 jeg har vært borti har somregel en rød og to blå.
Hvis du har et multimeter kan du måle motstanden mellom lederne. Mellom to av dem vil det være tilnærmet null motstand, da de er sammenkoblet. Mellom disse to og den siste vil det være ca. 107 ohm i romtemperatur.

Ellers er det bare seks ulike måter å koble tre ledninger til tre koblingspunkter, så det er ikke veldig mye arbeid å finne riktig tilkobling. Dersom ingenting virker, og PID'en riktig innstilt, er det feil på utstyret.
 
Målte kjapt på pt100 nå. Har 2 stk de viser ingen motstand mellom noen av de 3 ledningene. 12 grader i rommet.

Rart at begge skulle være defekt. Kjøpt av to forskjellige forhandlere på ebay.

Kan jo være instrumentet mitt selvfølgelig. Skal måle med et annet i kveld.
 
Målte kjapt på pt100 nå. Har 2 stk de viser ingen motstand mellom noen av de 3 ledningene. 12 grader i rommet.

Rart at begge skulle være defekt. Kjøpt av to forskjellige forhandlere på ebay.

Kan jo være instrumentet mitt selvfølgelig. Skal måle med et annet i kveld.

Altså. Det er riktig at du ikke skal måle noen motstand mellom to av lederne mot hverandre, disse er de som skal ha samme farge på lederne.
 
Tok ett kjapt ebay søk, og ser det selges med 3 farger. Men viktig att SL1 er satt til 1000
 

Vedlegg

  • ManualREX-C100.pdf
    3,4 MB · Sett: 10
Da fikk jeg målt med et annet instrumenter og det ble et bedre resultat. Viste seg at jeg hadde klønete med setup. Så nå fungerer det fint.

Takk for hjelpen
 
Tilbake
Topp