• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Pin Casks

Hei,

jeg har bestemt meg for å kjøpe et par Pin casks fra http://www.crusaderkegsandcasks.com/.

Det er derimot endel å spare på shipping dersom jeg kjøper flere slike fat. Ønsker derfor å lodde stemningen for slike fat om jeg bestiller noen flere enn jeg trenger.

Info om fat, jeg tenkte primært 4,5 gallon her:
http://www.crusaderkegsandcasks.com/products.htm

Quote jeg fikk:
12 x 4.5g casks @ £58 = £696
200 x shives £34.00
200 x keystones £22.00
Shipping = £260
Total cost £1012

Og så kommer det nok litt toll og gebyrer på toppen. Shives og keystones fordeles per fat og pris blir selvkost.

Jeg vil kunne sende med post og utover det så bor jeg i Oslo der de isåfall kan hentes/leveres.


Mvh
Freddy
 
For min del er det mest for moro skyld, for å kunne servere engelske øltyper som real ale fra liggende fat. Det blir litt vanskelig å snakke om fordeler/ulemper tror jeg da det ikke er direkte konkurrenter sånn sett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cask_ale

Det er å servere lavkarbonerte øl på 10-12 grader, ikke trykksatt med co2 kun med co2 som er løst i ølet på den temperaturen, enten tappet rett av fatet eller med en beer engine.
 
Er interessert i 2 stykk 4.5 gallon! Bor i Oslo. Har du funnet noen løsninger for cask breathere, evt cask widge også?

Supert tiltak!

Per Christian
 
Hallo, jeg har ikke tenkt å anskaffe breather ennå og tenkte å prøve vanlig gravity tap først :) Må teste basic først og så se hva slags ekstrautstyr som er eventuelt mer praktisk etterhvert.
 
Forsåvidt et greit poeng, det er jo selve fatene som er vanskelige å få tak i. Har du fått noe mer interesse for disse?
 
Jeg har tenkt å bestille disse uansett om det ikke blir noen showstoppere med transporten, det var bare få å se om jeg kunne klare å redusere antallet som ble stående i boden :) De er litt trege til å svare på epost så får se når jeg får igjennom bestillingen.

Jeg vurderte sterkt å bestille fra hobbybryggeren, men så viste det seg at det var en annen type fat enn først avbildet. Og med branding og sånt så ble det mindre aktuelt. Kan være jeg bestiller taps og litt rekvisita der.
 
Jeg vurderte sterkt å bestille fra hobbybryggeren, men så viste det seg at det var en annen type fat enn først avbildet. Og med branding og sånt så ble det mindre aktuelt. Kan være jeg bestiller taps og litt rekvisita der.

Jepp. Dette kom som en "kjekk" overraskelse på en bekjent som i god tro handlet det som ble fremstilt som en liggende cask.
 
Da fikk jeg endelig svar fra de igjen, virker ikke veldig høyt prioritert :)

Men jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke bank transfer som betalingsmåte, selv om de har nettbutikk som tar kredittkort og paypal.

Er det vanlig når det skal sendes ut av landet? Jeg må innrømme jeg ikke har så mye erfaring med dette, hvordan er dette sammenliknet med å bruke kredittkort/paypal? Jeg vet ikke om jeg skal be om en skikkelig ordrebekreftelse/invoice sånn at jeg har en referanse til hva som er kjøpt? De sender kanskje det etterpå uansett..

Noen som har mer erfaring med dette?


Mvh
Freddy
 
Da fikk jeg endelig svar fra de igjen, virker ikke veldig høyt prioritert :)

Men jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke bank transfer som betalingsmåte, selv om de har nettbutikk som tar kredittkort og paypal.

Er det vanlig når det skal sendes ut av landet? Jeg må innrømme jeg ikke har så mye erfaring med dette, hvordan er dette sammenliknet med å bruke kredittkort/paypal? Jeg vet ikke om jeg skal be om en skikkelig ordrebekreftelse/invoice sånn at jeg har en referanse til hva som er kjøpt? De sender kanskje det etterpå uansett..

Noen som har mer erfaring med dette?


Mvh
Freddy

Nå er jo disse sikkert til å stole på men jeg hadde bedt om å få overføre pr paypal og tilbudt de å betale avgiften til paypal som ligger på 1-4% for det er en billig forsikring og det er da mye enklere å få tilbake pengene hvis noe går galt i handelen. De bruker sikkert transfer for å slippe unna avgiften, men ofte er utenlandsoverføring like dyr i overføring som en må betale hvis en tilbyr seg å legge ut for paypal avgiften. Invoice burde du få hvis du bestiller noe, det skal jo også brukes mot tolling.( men det fleste sender invoice med pakken i tillegg)



Easybrew
 
Oi! Super gjennomføringsevne! Send meg en PM med kontoinformasjon og sånn så skal jeg betale så du slipper å legge ut for mye for lenge.

Per Christian
 
Takk for tilbud, men jeg videreselger ikke før jeg har de i hende :) Men du har 2 stk reservert hvis du fortsatt er interessert når det skjer.

Oppdaterer tråden når jeg vet mer, jeg har ikke fått noe estimert leveringstid ennå.
 
Men jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke bank transfer som betalingsmåte, selv om de har nettbutikk som tar kredittkort og paypal.

Er det vanlig når det skal sendes ut av landet? Jeg må innrømme jeg ikke har så mye erfaring med dette, hvordan er dette sammenliknet med å bruke kredittkort/paypal? Jeg vet ikke om jeg skal be om en skikkelig ordrebekreftelse/invoice sånn at jeg har en referanse til hva som er kjøpt? De sender kanskje det etterpå uansett..

Noen som har mer erfaring med dette?

Det er sikkert fleire grunnar.

Når du betalar med paypal så vil butikken i andre enden bli avkrevd eit gebyr for dette. I dette tilfellet er det f.eks. rundt 400 kroner! (No skjønar vel dei fleste kvar han Elon Musk som står bak Tesla Motors har fått pengane sine frå (han eigde vel Paypal så vidt eg hugsa)).

Med paypal så har ein også det problemet at ein kjøpar kan krevja kjøpet oppheva utan at varene er levert i retur - rettnok er det ein del reglar her men det skal f.eks. ikkje meir til enn at du har ei avvikande adresse på paypal versus den du får varene til. (Og kven giddar å lesa side opp og side ned med amerikansk juridisk svada kalla brukarbetingelsar).

Sånn generelt tar ein jo ein risiko når ein importerar for stort sett må ein forhåndsbetala varene. Ofte sender ein over ein proforma faktura som du kan ha som bilag når du skal betala. Sånn generelt ville eg f.eks. aldri har overført pengar om det var Western Union bank i andre enden.

I ditt tilfelle vert dette vegfrakt på bil og då vil du nok få litt meir enn berre MVA og enkelt postfortolling - rekn med at transportselskapet skal ha diverse gebyr som fort vert ein tuselapp.
 
Hei, og takk for innspill. Jeg visste ikke detaljene rundt bruken av paypal for butikker, det gir jo da litt mer mening om de skal gjøre et unntak og sende en ordre ut av landet. At det koster dem minst mulig ekstra. Jeg regner med litt gebyrer på toppen av mva og slikt ja.
 
Tilbake
Topp