Planlagt nedetid for Norbrygg-forumet

tobiasjk

Norbrygg-medlem
I forbindelse med flytting til ny nettleverandør for Norbrygg sine hjemmesider, samt generelt vedlikehold av Norbrygg-forumet, vil det bli nedetid mandag 5. august fra klokken 22:00. IT-komitéen skal da flytte hele nettstedet til ny server, samt kjøre litt vedlikehold og oppgradering av underliggende programvare. Antatt nedetid på forumet vil være et par timer, men pga hvordan DNS fungerer, kan det ta opptil et døgn før enkelte får tak i forumet igjen.

Vi beklager nedetiden, men håper på at den nye serveren vil kunne tilby et mer stabilt hjem for foreningens nettsider.

:biersmile:
 
Det er altså i kveld det er planlagt nedetid. Vi regner med minimum 2 timer, men regn med at forumet er ustabilt et døgn etterpå.
 
Da er vedlikeholdet av forumet over for denne gang, og alt ser ut til å ha gått greit. Si gjerne fra i denne tråden om det er noe som ser ut til å ikke fungere helt som det bør!

:biersmile:
 
Jeg har ganske mange bokmerker fra forumet, men nå funker de ikke lenger ettersom dere har byttet fra norbrygg.no/forum/ til forum.norbrygg.no.

Ikke verdens undergang, men... :)
 
Jeg har lagt inn en omskrivingsregel nå, så forhåpentligvis virker bokmerkene dine igjen. Kan du teste og gi tilbakemelding?
 
Tapatalk virker ikke. Mulig det er dns problemer.
Får feilmelding om at forumet ikke tillater tilkobling fra tapatalk eller at plugin ikke er rett installert
 
Jeg har fremdeles problemed med Tapatalk2, får hentet ned oversikt over uleste etc, men når jeg forsøker å lese et emne får jeg Network Error.
 
Vi har gjort endringer på Tapatalk-oppsettet, som ser ut som det bruker litt tid på å komme seg rundt i nettverket deres.
 
gustavf skrev:
Vi har gjort endringer på Tapatalk-oppsettet, som ser ut som det bruker litt tid på å komme seg rundt i nettverket deres.

Får ikke lenger rammer rundt sitater på Tapatalk. Dette gjør det noe knotete å lese tråder med mye sitater. Kommer rammene tilbake etterhvert?
 
Når man gjør et google-søk og prøver å gå inn på linkene/trådene, så får man enten beskjed om at "Forumet er midlertidig stengt pga vedlikehold" eller så får man bare frem forsiden av forumet, og ikke den spesifikke tråden.
 
Frodeo skrev:
Når man gjør et google-søk og prøver å gå inn på linkene/trådene, så får man enten beskjed om at "Forumet er midlertidig stengt pga vedlikehold" eller så får man bare frem forsiden av forumet, og ikke den spesifikke tråden.

Er dette et problem som flere opplever? Det kan tyde på at du har navnetjenenere som ikke fungerer skikkelig, og det er normalt en del av infrastrukturen hos internettleverandøren din.
 
Tilbake
Topp