• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Plate i rustfritt stål til sil i melketank

Hei

Er på jakt etter en plate i rustfritt stål (80 cm diameter) som jeg skal bruke til silbunn i en tank.
Har fått tilbud på perforert plate 2*1 m 1,5mm fra Burmeister..
Noen som har noe slikt liggende eller vet om hvor man kan få kjøpt dette på mål eller mindre størrelser?
 
Vi trenger også en slik plate i nærmeste fremtid, så hvis du ikke finner noen som vil selge deg, kan vi kanskje slå oss sammen og kjøpe en stor?
 
Jeg tenker å bestille en plate 2*1 meter. Den er ferdig hullet 2mm fra fabrikk. Jeg trenger kun halvparten av platen. Martin har meldt interesse for litt av platen, usikker på hvor mye han trenger. Men hvis han ikke trenger så mye kanskje du også kan være med å spleise på denne?
Tenker å bestille neste uke for levering/henting i uke 18.
 
Jeg trenger bare 60x60 så om Martin ikke trenger mer enn 60x100 så holder det.

Jeg hadde egentlig sett for meg 1-1,5mm hull, men om prisen ikke er så gæern så kan jeg kanskje bli med på denne også.

Sier du ifra om pris så tar jeg en rask avgjørelse..
 
Om du skal ha halvparten av platen så er det kanskje ikke nok. Jeg lar Martin si først hvor mye han skal ha, så følger jeg bare med i tråden.
 
Kyrre D K skrev:
Pris for 1mm tykkelse plate 2*1 meter er 2737,50. Jeg tar hvert fall halvparten...
Hører fra deg..

Berre eit tips:  1 mm tjukkelse er kanskje særs tynn når du skal opp i 60-80 cm diameter..    Eg brukar 1,5 mm tjukke plater i mine silbotnar og då har eg 7 støttebein på 36 cm i diameter.   
 
Hei dere,

vi har ikke landet hva slags meskekar vi skal ha i det nye bryggeriet enda, derfor kan jeg ikke si noe om hvor stor størrelse jeg trenger. Jeg lar derfor Stian komme "først i køen", så kan dere kjøpe en plate. Skulle det evnt være nok igjen når vi har landet meskekar, kan vi ta over den biten, hvis ikke finner vi noen andre å spleise med. Rapporter gjerne tilbake om hvordan platetykkelse og hulldiameter funket!
 
Jeg har også behov for en silbunn, på 82 cm. Skal monteres i kjelen som brukes på Braumeister 200.
 
Jeg vil på det sterkeste anbefale å sjekke priser hos rmig. Har fått gode priser på perforerte plater der tidligere!
 
Jeg hørte på pris på RMIG for en et par uker siden da med en tynn plate.  Hadde muligens tenkt å prøve en tynn plate med en avstivningsring rundt (omtrent som en felgring på et hjul) og noen støtteben.

Svar:
"Jeg viser til din forespørsel og tilbyr 1 stk plate i AISI 304 kvalitet med hullmønster R1T2, plate tykkelse 0,7mm.
Vi selger kun hele plate i format 1000 x 2000 mm. Pris på en hel plate er kr 1000,- eks mva + frakt. I skrivende stund har vi platen på lager for rask levering."

Jeg er ute etter en plate på 50x50cm med 1,5mm hull der tykkelse ikke er så nøye for meg, og er gjerne med å spleise på plate for å dele opp..
 
Jeg fikk kjøpe kapp hos rmig. De hadde masse liggende. Sikkert lurt å ta en telefon, forklare hva du driver med, og så kan du i forbifarten nevne at du kan ta med noen smaksprøver.;)
 
Sendte ny forespørsel på 1,5mm tykk plate med 1,5 hull på fredag. Regner med svar i løpet av morgendagen.

Virker jo til å være såpass mange som er ute etter dette at å dele en plate ikke burde være noe problem  :)

Bård skrev:
Jeg fikk kjøpe kapp hos rmig. De hadde masse liggende. Sikkert lurt å ta en telefon, forklare hva du driver med, og så kan du i forbifarten nevne at du kan ta med noen smaksprøver.;)

Spurte om det på forespørsel på 0,7 plata, de svarte da de bare solgte hele plater. Hjelper sikkert å ringe ja... menmen        er i startfasen så ingen øl å tilby enda :noway:




Noen av dere som skal ha som er i området/forbi RMIG(stokke) og kunne tenke dere å ta på dere jobben med kjøpe/dele/selge?  
Jeg bor langt unna, men om det trengs må jeg vell bare ta det som en tur etterhvert...

om ikke er det alltids ebay da: http://www.ebay.com/itm/130702040978
 
Svar RMIG:
"En 1,5 mm tykk plate I rustfritt stål, aisi 304, som er 1000 x 2000 mm og med mønster R1,5 T3 koster kr 1800,- fra vårt lager. (eks klipping) Den veier 19 kg.
Platen kan hentes fra vårt lager innen åpningstidene man – tors 0730 – 1500 eller fredag 0730 – 1400. Platene må bestilles fra Danmark, den kan klippes der før frakt til Norge.  "
 
Espen. skrev:
Svar RMIG:
"En 1,5 mm tykk plate I rustfritt stål, aisi 304, som er 1000 x 2000 mm og med mønster R1,5 T3 koster kr 1800,- fra vårt lager. (eks klipping) Den veier 19 kg.
Platen kan hentes fra vårt lager innen åpningstidene man – tors 0730 – 1500 eller fredag 0730 – 1400. Platene må bestilles fra Danmark, den kan klippes der før frakt til Norge.  "

Mønsteret:  Betyr det 1,5mm diameter på høla med 3mm mellom senter?
 
Martin E skrev:
Mønsteret:  Betyr det 1,5mm diameter på høla med 3mm mellom senter?

Stemmer ;)
r1,5t3.jpg
 
Tilbake
Topp