Pluto Beer Gun, Rustfri picnickran fra Down Under

beefeater

Norbrygg-medlem
Hei!

Jeg er glad i rustfritt stål, og de små (og veldig bra, bevares..) picnickranene i plast har irritert meg litt.

Så kom jeg over denne:
http://www.mybeershop.com.au/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=23

Ser veldig finut og jeg fikk veldig lyst på en. Så lyst på en at jeg garantert kommer til å kjøpe en, enten en "original" i fra Australia, eller en knockoff fra Aliexpress. De har mange forskjellige der.

Googlet litt rundt og fant ut at disse er veldig vanlige i Australia. Beskrives som "iconic", men jeg har ikke sett eller hørt om noen som bruker dem her. Finnes det noen skapPlutobrukere der ute som har erfaringer?
Fra det jeg har lest kan det virke som om de blir brukt med lavere trykk enn karboneringstrykk. De har inngang for ganske tykk slange. Muligens fungerer de ikke med karboneringstrykk og da blir det kanskje vanskelig å lage et system med balansert opplegg med samme karbonerings -og serveringstrykk på fatene??
 
Hei,

Kanskje litt lenge siden du posta denne, men jeg skriver likevell.

Jeg har et par kompiser som har slike kraner. De har en overgang fra tykk til tynn slange. Jeg er usikker på målene, men den tynne slangen er en standard slange som fulgte med picnickranen jeg har. Er mye enklere og bedre å bruke enn picnickranene og jeg synes de har fungert veldig bra. Planlegger å gå til innkjøp av en slik til meg selv også, men har hovedsaklig sett på de som ligger på aliexpress.com.
 
Hei!

Jeg endte opp med å kjøpe to slike Plutoer (Andale) fra Australia.
Jeg er veldig fornøyd med dem!
Alt er i rustfritt stål så disse klarer jeg aldri å slite ut!

Det er dog et par ting å ha i bakhodet:
Er selve pistolen for varm blir det mer skum enn med picnickran. Jeg har mine inne i ølkjøleskapet så det er ikke noe problem men for feltbruk på varme sommerdager er det verdt å huske på.

De er litt kresne på slangetype. Den slangetypen jeg har brukt før, bevflex tror jeg den heter, tykk og myk med 3/16" innerdiameter er for tykk til å bruke. Fant en slange på Tess som funker. Varenr. 11507-05. Dette blir jo ikke noe problem med aliexpressvarianten med slangestuss men den originale har en litt spesiell tilkobling. Den slangen som ble levert sammen med pistolene tror jeg var 5mm ID og det ble for mye. To meter med slangen fra Tess og fattrykk på i underkant av 1 bar funker flott på kald øl.

I samme stilen har jeg vurdert en slik også:
http://www.brewmart.com.au/brewmart...DX=0&CCODE=160020++C297&QOH=5&CATID=237&CLN=1
Denne har en avtagbar stouttapperestrictor. Må jo være kjekt å ha! Og med gjenger i tuppen går det an å lage en påskrubar Growler/flaskefylleslange også. Denne modellen ser ut som den er produsert i India og koster mindre enn den australske.
 
Tilbake
Topp