prestesonen kinn?

Mener grist er 1/3 brown 1/3 amber og 1/3 pale malt. Ikke heeeelt sikker dog. Du kan alltids sende Kinn en mail og spørre fint.
 
Høres ut som om det er Kinn's versjon av "1776 Porter" fra boken "Radical Brewing". I den oppskriften tror jeg det ble brukt fuggles, til omtrent 50-60 IBU. Var også lakrisrot i den oppskriften, men husker ikke hvor mye. Verdt å kjøpe den boken for oppskriftene. 

1/3 Biscuit
1/3 Brown
1/3 Pale
Tror de var omtrent maltforholdet.
 
Høres ut som om det er Kinn's versjon av "1776 Porter" fra boken "Radical Brewing". I den oppskriften tror jeg det ble brukt fuggles, til omtrent 50-60 IBU. Var også lakrisrot i den oppskriften, men husker ikke hvor mye. Verdt å kjøpe den boken for oppskriftene.

1/3 Biscuit
1/3 Brown
1/3 Pale
Tror de var omtrent maltforholdet.
Mener det er 30%Amber, 30%Brown og 40%Pale. EKG humle og 3787 Gjær. Pitcher gjær på 20grader og la den stige til 28grader. Holdes der til ferdig utgjæret. Temperaturen over 25grader gir krydderpreget. 26-28 rydder overaskende nok opp i fuselsmaker :)
/J
 
Mener det er 30%Amber, 30%Brown og 40%Pale. EKG humle og 3787 Gjær. Pitcher gjær på 20grader og la den stige til 28grader. Holdes der til ferdig utgjæret. Temperaturen over 25grader gir krydderpreget. 26-28 rydder overaskende nok opp i fuselsmaker :)
/J
Tror du tenker på et annet øl...

Fra nettsiden:
Oppskrifta er enkel: 40% pale ale malt, 30% brun malt og 30% amber malt, store mengder East Kent golding ved kokestart og engelsk overgjær.

Det vil si wyeast 1318, ikke den belgiske stammen (3787) og gjæringsforløpet du beskriver. Tror jeg ville satsa på gjæring ved ca 20 grader.
 
ja sjå der... Thomasmesse og Pryl har 3787. Prestesonen bruker den fantastiske gjæren EAno3 (1318)
 
Tilbake
Topp