1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Problemer med tilkobling av brygger og speidel.com

En tråd i 'Speidel Braumeister' startet av Einar Halvorsen, 1 Jun 2019.

  1. Einar Halvorsen

    Einar Halvorsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

    Bosted:
    Vrådal
    Jeg har en Speidel 50+ med nest siste softwareoppdatering. Den har fungert bra i 2 år nå men jeg skiftet ruter for 1 uke siden og etter det fikk bryggeren ny ip-adresse. Jeg endret ip-adressen i settings på myspeidel.com men bryggeren får ikke koblet seg til internett av ukjent grunn. Derfor får jeg heller ikke synkronisert oppskriftene fra myspeidel.com til bryggeren. Jeg finner bryggeren ved å legge inn ipadressen så Braumeister Mobile fungerer, men på bryggeren står det kun ip-adressen og ikke navnet på WiFi-nettet. Jeg har forsøkt å koble til på nytt manuelt men den vil bare ikke. Har noen av dere andre her opplevd det samme og kan fortelle meg løsningen? Det merkelige er jo at på myspeidel.com får jeg valgt bryggeren min og den står da som online, men hvis jeg forsøker å synkronisere får jeg beskjed om at den ikke er online... huff.
     
    #1 Einar Halvorsen, 1 Jun 2019
    Sist redigert: 1 Jun 2019
  2. Olhund

    Olhund
    Expand Collapse
    Registrert bruker

    Jeg kjenner at jeg blir enda gladere i papir og blyant
     
    Jo-Helge liker dette.
  3. Miguel

    Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

    Bosted:
    Hamar
    Prøv å koble til ruteren fra PC og se hva du finner der. Som regel er det 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 med mindre du har forandret på det. Passord er vel default med mindre du har forandret det. Hvis du ikke har forandre det kan du google hva det er, som regel "admin" og blankt passord.
     

Del denne siden