Pumpe til Glykol?

franknh

Norbrygg-medlem
God kveld,

Tenker å prøve ett prosjekt hvor jeg har en beholder med glykol, pumpe, magnetventil styrt av en Inkbird.
Alt dette plassert i en fryseboks.

Men det jeg lurer på er hvilken pumpe jeg skal driste meg å benytte nedsenket i glykolen.
Har til overs en slik fra Brewshop

Tror dere den vil tåle temperaturen?

Frank
 
God kveld,

Tenker å prøve ett prosjekt hvor jeg har en beholder med glykol, pumpe, magnetventil styrt av en Inkbird.
Alt dette plassert i en fryseboks.

Men det jeg lurer på er hvilken pumpe jeg skal driste meg å benytte nedsenket i glykolen.
Har til overs en slik fra Brewshop

Tror dere den vil tåle temperaturen?

Frank
Har brukt lignende pumper for glykol uten problemer.
 
Den pumpa vil sikkert fungere bra. Men hvorfor bruker du en magnetventil og ikke lar Inkbird styre pumpa direkte? Har kjørt den løsningen i mange år uten problemer.
 
Den pumpa vil sikkert fungere bra. Men hvorfor bruker du en magnetventil og ikke lar Inkbird styre pumpa direkte? Har kjørt den løsningen i mange år uten problemer.

Pumpa skal forsyne flere ventiler da jeg har flere kar til gjæring på samme tid. Benytter i dag vann fra springen på denne måten, og som funker fint. Men klarer ikke å få karene kaldere enn 7 grader med vann. ;)

Takk for svar :)
 
Pass i såfall på at du enten slår av pumpen når alt er stengt, eller har en mini-flow, ellers vil du ødelegge pumpen ganske kjapt.
 
Pass i såfall på at du enten slår av pumpen når alt er stengt, eller har en mini-flow, ellers vil du ødelegge pumpen ganske kjapt.

Ser den, har kjørt med en "normalt åpen" ventil på enden av en fordeler. Men kjøper nå flere pumper for å minske mengde med mikk makk.
 
Tilbake
Topp