"Lagbygging" på Lervig.

http://www.lervig.no/nyheter/386-mikrobryggeri

Eget mikrobryggeri (800 liter) ferdig montert og klar til brygging.

Bryggerimester Mike Murphy har montert sitt private mikrobryggeri på 800 liter som er klart til brygging av mindre kvantum spesialøl.
Det blir også brukt til lagbygging der 20 personer fra et firma er med å brygger sitt "eget" øl.

Ble litt misunnelig da jeg så at Odland og Gahr skulle brygge hos Lervig. Etter å ha snust litt rundt inne på Lervig fant jeg dette her.

Det kunne jo vært gøy å få til noe sånt for oss lokale? Bare et forslag.
 
Artig :)

Jeg har invitert mine kolleger til å brygge firmaøl i garasjen min neste uke. Dog i betraktelig mindre kvanta... :)
 
aholgersen skrev:
Me e 3 bryggere i stavanger som hadde blitt med på en Lervig dag. Burde ikke vær et problem å finne 20 stk

4! (samt som de fleste andre, -kan garantert skaffe flere!)
 
Tror ikke det e problem å få med folk. Men jeg tror det er lurt å høre med Lervig hvordan det fungerer.

Når jeg var på omvisning der i høst, så fortalte de at det hadde vært folk som hadde hatt lagbygging. Men det forplikta at deltakerne kjøpte alt som blir brygga. (Dette var et frima i oljå, som hadde kjøpt alt til firmafest tror jeg)  Lervik har ikke lov å dele ut resultatet til kostpris selv om man gjør jobben selv. Sånn at de som hadde gjort dette hadde måtte kjøpe de x-antall literne som ble brygga. Hvis brygget blir over "butikk-øl" i prosent så har ikke Lervig lov å selge dem selv heller, slik at da kompliseres sikkert likningen litt ;-)

Alternativet er vel at man får bli med å brygge noe av det Lervig lager til vanlig.

Hør med Lervig, så hvis det finnes en lur måte å gjøre det på så får du sikkert fort fyllt opp de 20 plassene! (jeg blir gjerne med hvis det passer ;- )
 
EinarM skrev:
Tror ikke det e problem å få med folk. Men jeg tror det er lurt å høre med Lervig hvordan det fungerer.

Når jeg var på omvisning der i høst, så fortalte de at det hadde vært folk som hadde hatt lagbygging. Men det forplikta at deltakerne kjøpte alt som blir brygga. (Dette var et frima i oljå, som hadde kjøpt alt til firmafest tror jeg)  Lervik har ikke lov å dele ut resultatet til kostpris selv om man gjør jobben selv. Sånn at de som hadde gjort dette hadde måtte kjøpe de x-antall literne som ble brygga. Hvis brygget blir over "butikk-øl" i prosent så har ikke Lervig lov å selge dem selv heller, slik at da kompliseres sikkert likningen litt ;-)

Alternativet er vel at man får bli med å brygge noe av det Lervig lager til vanlig.

Hør med Lervig, så hvis det finnes en lur måte å gjøre det på så får du sikkert fort fyllt opp de 20 plassene! (jeg blir gjerne med hvis det passer ;- )


Men å gjøre det som de gjør hos Nøgne Ø går jo an, alle tar med seg sin egen gjæringsbøtte til vørter
 
tor.gilje skrev:
EinarM skrev:
Tror ikke det e problem å få med folk. Men jeg tror det er lurt å høre med Lervig hvordan det fungerer.

Når jeg var på omvisning der i høst, så fortalte de at det hadde vært folk som hadde hatt lagbygging. Men det forplikta at deltakerne kjøpte alt som blir brygga. (Dette var et frima i oljå, som hadde kjøpt alt til firmafest tror jeg)  Lervik har ikke lov å dele ut resultatet til kostpris selv om man gjør jobben selv. Sånn at de som hadde gjort dette hadde måtte kjøpe de x-antall literne som ble brygga. Hvis brygget blir over "butikk-øl" i prosent så har ikke Lervig lov å selge dem selv heller, slik at da kompliseres sikkert likningen litt ;-)

Alternativet er vel at man får bli med å brygge noe av det Lervig lager til vanlig.

Hør med Lervig, så hvis det finnes en lur måte å gjøre det på så får du sikkert fort fyllt opp de 20 plassene! (jeg blir gjerne med hvis det passer ;- )


Men å gjøre det som de gjør hos Nøgne Ø går jo an, alle tar med seg sin egen gjæringsbøtte til vørter


Godt poeng! ;-)

Alternativt, så med 20 mann og et brygg på ca 600 liter så blir det 3-4 kasser på hver. Det er jo overkommelig...
 
Hvis me først tar å hører med Lervig og Mike om kossen det fungere, så tar me det derifra. Eg kan ringe ut til dem litt seinere og undersøke
 
Spennende. Kjekt på Lervig. Skal ikke se bort i fra at jeg stiller på dette, om det lat seg gjøre. Er nok mer enn nok meter med rød tape og byråkrati. Men peis på!

Blir fort dyrt dog. Mike en dag, tar opp en gjærings-/bright tank pluss ingredienser.
 
De har hatt slikt før, men de har ikke kapasitet til det nå. Me får høre med de igjen senere på året.
Pågangen hos Lervig var så stor, at han ikke kunne svare på når de eventuelt startet opp med slikt igjen
 
Dette høres ut sim en fabrlaktig ide, må bare få avklart pris og deltagere samt hva som skal brygges :)
Men , count me inn :)
 
Tilbake
Topp