• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Råvarer hos Varnaveien Mineralvann AS i Moss

Kenneth N

Norbrygg-medlem
Tenkte bare å informere om at de selger en del råvarer relativt rimelig der (450 for 25 kg sekk Maris Otter). Blei litt overrasket ettersom jeg trodde de bare drev med brus og øl.  :)

Fyren som jobbet der skulle ta bryggerkurs og har akkurat starta med å selge råvarer på litt større skala. Stod en pall med basismalt i sekk, samt en del ulike spesialmalt.
 
Hei

De selger for/fra Vin og bar.
har basismalt, spesialmalt, humle, tørrgjær og noe utstyr.
er det noe spesielt mann ønsker fra Vin og bar, og de skal hente varer, kan de sikkert ta dette med.
De er nok litt dyrere en både Vin og Bar og Bryggeland, men personlig velger jeg å betale disse prosentene mer for å ha ett slikt tilbud i nabolaget.

Bård S
 
Samme her, veldig kjekt å ha noe sånt i nærheten. De ligger kanskje bittelitt over i pris, men det er vel helt greit.
Og hvis noen ikke har vært innom butikken: de har et formidabelt utvalg av ferdigbrygget øl i tillegg :namnam:
 
Men må vel betale litt ekstra for å ha en lokasj butikk ja, men om de får nok kunder så kan det jo hende både priser faller (?) og utvalget bedres.

Jeg er litt skeptisk til å kjøpe humle som ligger i romtemperatur, bør jeg være det? Pakkene er jo tross alt vakumpakket og ikke noe lys kommer inn.
 
Kenneth N skrev:
Jeg er litt skeptisk til å kjøpe humle som ligger i romtemperatur, bør jeg være det? Pakkene er jo tross alt vakumpakket og ikke noe lys kommer inn.

Nei, så lenge de ikke ligger alt for lenge i romtemperatur og er skikkelig vakumpakket ville jeg ikke vært det. Jeg kjøper mesteparten av min humle hos Bryggeland i Oslo, som også oppbevarer humle i romtemperatur.
 
Tilbake
Topp