Refine vannvarmer

Sikkert helt grei til å varme skyllevann den der.
Å koke opp 21 liter med 1650 watt tar tid, men det er jo ikke det du skal bruke den til.
 
Sikkert helt grei til å varme skyllevann den der.
Å koke opp 21 liter med 1650 watt tar tid, men det er jo ikke det du skal bruke den til.

Slik jeg tenker så tar det ca. 1/2 time å varme meskevannet, og ytterligere 1 time mesking. På den tiden burde den greie å varme 20 liter skyllevann opp til 77-78 grader...
 
Ja, det går nok greit hvis du har nok ampere tilgjengelig og starter oppvarming samtidig.
 
Hvis du bommer på tiden, at skyllevannet ikke er ferdig når det skal skylles, så starter du kanskje bare skyllevann-maskinen før med en timer.
 
Men da er det vel ikke tatt med tap til omgivelser? Så hvis 56 min er tatt fra en "heating calculator", så vil det ta lengre tid.
 
Nei, det er helt uten tap, selv 1w ville da kunne koke 20 liter vann da hvis det står lenge nok. Tok utgangspunkt i 1 1/2 time for oppvarming+mesking når jeg mente det var innenfor.

Men er jo bare å starte tidligere hvis man ser det ikke går. F.eks ta tiden det tar å varme til 78c før man starter selve bryggingen, slik at man vet om man må starte med oppvarmingen tidligere.
 
Tilbake
Topp