Registrere øl til NM

KB

 
Hei

Hva menes med første kolonne når du registerer deg?

Beer name:


Er dette navnet på "bryggeriet" eller på det du kaller ølen?
 
Jeg fikk opp norsk tekst, og der står det Ølets navn, så da antar jeg at det er navnet på ølet! ;-)
 
  • Like
Reaksjoner: KB
Det står på norsk hos meg, men stusset over er at 13B ikke kunne velges. Hva er grunnen til at man må velge øltype 2 ganger... Hvis man ikke kan skrive 13B og 11a
 
Har de glemt å føre opp resten på ølklasse 13 ? Finner bare 2 klasser der, F og G.
 
Skal de sendes inn 2 øl så skal en ha 2 i reserve eller skal de sendes inn 4 øl så de har 2 i reserve?
 
Klasse 4E Amerikansk Pale Ale. Kan denne leveres på Vestbrygg's nåværende adresse i Bergen? Det står den skal sendes til den gamle adressen.
 
Ok, så totalt 5 flasker?
For å presisere - du sender inn 2 flasker til å begynne med. Kommer du til finalen blir du bedt om å sende inn 2 flasker til til det stedet finalebedømingen finner sted. Kommer du på 1, 2 eller 3 plass totalt går du vidre til skandinavisk mesterskap. Da må du ha 1 flaske klar til å sende inn.
 
  • Like
Reaksjoner: KB
Sikkert ikke rett tråd, men er det ikke litt rart at minste OG i bock-kategorien er høyere enn de fire første eksemplene som brukes? Og FG på minst 1018? BJCP har 1013-1019.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sikkert ikke rett tråd, men er det ikke litt rart at minste OG i bock-kategorien er høyere enn de fire første eksemplene som brukes? Og FG på minst 1018? BJCP har 1013-1019.

Da typedefinisjonene ble oversatt og tilpasset fra dansk til norsk, ble det gjort en ganske stor jobb med å lete opp de mest typeriktige ølene som fantes på det norske markedet. Det er ikke alle øltypene der det var helt lett, og noen av eksemplene faller utenfor de tallfestede definisjonene av typene, selv om de smaksmessig kan være gode eksempler på hvordan typedefinisjonen skal forstås.

For mange øltyper kan BJCP beskrive andre varianter av typen enn det de skandinaviske hjemmebryggerforeningene benytter i sine definisjoner. Er det tilfeller der du synes beskrivelsene er vanskelige å forstå, vil jeg anbefale å se på SHBF og Danske Øldommere sine definisjoner. De vil ofte gi bedre veiledning enn BJCP for å forstå hvordan typene forstås i Norbrygg-sammenheng.
 
gikk på en smell ser jeg nå... Jeg registrete ett øl men registrete den på feil klasse.. Er det noe mulighet å slette den reg. ?
 
Tilbake
Topp