Regulator og annet nips ønskes kjøpt

I lys av fellesbestillingstråden i Stavangerområdet har jeg blitt inspirert til å ta skrittet over på fat.
Så må man jo sjekke da: Er det noen som har lyst til å selge en regulator og annet nødvendig nips til en som ikke har noe fra før, annet en øl og kjøl da.  :bank2:
CO[sup]2[/sup] har jeg muligens sporet opp, men for all del.  Bring it on.

Er åpen for det meste, gjerne "enkelt og billig, men dritbra" :)
 
Hvis du har tilgang til ombygget CO2 brannslukker vil jeg anbefale det fremfor soda stream, og så heller kjøpe sodastream i tillegg hvis du skal reise mye. En halvkilo CO2 går fort og selve gassen blir dobbel pris som med en brannslukker. Sjekk med NOHA i Stavanger, de kan sikkert hjelpe deg.
 
Hei Bjarte.
Jeg har sjekket  med NOHA og et par andre. Brannslukkingsapparat viser seg å være lett tilgjengelig til svært varierende priser :)
 
Sannelig, der var det noe artig på biltema. De så jeg ikke når jeg bladde gjennom sidene. 
Det var noen tråder her tidligere om en biltemaregulator som ikke passet, men til den prisen så lar det seg uansett gjøre å teste :)
Litt grov skala kanske, vanskelig å finjustere, men.........
 
Co2 er flytende og i flytende form i rom temp holder det mellom 50 og 60 bar. Synker raskt når det er lite (flytende/veskeform) igjen på flasken.

Sjekk og ut Co2 flaskene til Game On i Sandnes som benyttes til paintball. Disse fylles for Kr. 20,- og inneholder 500 gram. www.gameon.no
Jeg gidder ikke fylle 10 kg. CO2 flasken min lengre siden den nå må trykktestes. Bruker derfor 2 slike 500 gr. paintball flasker.
 
Oddvar Demmo skrev:
Tettheten betyr ikke noe men du må ha en trykkreduksjonsventil mellom denne og CO₂ flaska.
Trykk er vel trykk uansett, men er det en ok ventil til formålet forøvrig ?  Hvis så så er det jo en veldig økonomisk løsning, til jeg blir overmannet av havesyken og bestiller en med 10 separat regulerte utganger, i rustfritt stål og forgylte kuleventiler selvsagt :p
Noen ide om hva slags reduksventil? Og vil det bare fordyre det hele til poengløst?
 
ErlendT skrev:
Hvis så så er det jo en veldig økonomisk løsning, til jeg blir overmannet av havesyken og bestiller en med 10 separat regulerte utganger, i rustfritt stål og forgylte kuleventiler selvsagt :p
Noen idé om hva slags reduksventil? Og vil det bare fordyre det hele til poengløst?

det enkle er ofte det beste. bestill reduksjonsventil som er ment for formålet.
denne har veldig god kvalitet:
http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=998
og den er en bedre investering fordi den holder seg bedre i verdi enn diverse rallemekk til 199+79+99+osv

ellers så er jeg veldig fornøyd med den fra humle.se
http://shop.humle.se/se/art/regulator-till-kolsyretub.php
men den blir bare ett par hundre billigere enn Vin og Bar sin, og Vin og Bar sin ser bedre ut og er av bedre kvalitet
 
ErlendT skrev:
St.Bjørnar skrev:
Jeg har sett på den der, og det er et alternativ i boken min :) Den pleier å ende opp på 21 pund. pluss 15 i frakt, ikke ille det hvis den er ok.
Noen som har prøvd den?

Jeg har to stk, de fungerer udmerket. De er brukte, men velfungerende. Han sender også tilbake det som blir til overs av frakten etter at han har sendt den, så frakten ender på 7 eler 8 pund. Jeg vet ikke hvor jeg har lest det (her på forumet et sted), men den Biltema regulatoren må man muligens bytte mutter på. Sikkert mulig å finne noe info om man søker.
 
Ok da kunne man kanskje bruke en slik

Reduksjonsventil

Bytte flow manometer med et slikt

Manometer

og til slutt en slik
Trykkregulator


???
 
Bård: det er fortsatt feil mutter, og den siste er unødvendig
og.. det blir nesten like dyrt som å kjøpe den fra vin og bar.
 
Takk for hjelp med bildene! Jeg skjønner at det ikke lar seg gjøre å finne noe som er billig og bra til dette formålet.utrolig irriterende egentlig. >:)
 
Tilbake
Topp