Regulere termostat øleskap/bruskjøler?

Hei,

Noen der ute som vet om det lar seg gjøre å regulere termostat på bruskjøler av typen dobbelt skap med glassdører som brukes av butikker til utstilling/kjøler av brus?

Den opererer nå i området 2-8C, og synes nedre grense er litt kald til mine ales.

Er vel enklest å loble ut termostaten og koble på en STC-1000 eller noe for å styre kompressoren. Ihvertfall om termostaten som er der nå spenner over et så stort temp-område.

Kjapt svar - imponert :)

Du får unnskylde min manglende kompetanse på området, men er det en kurant sak å få tak i en STC-1000 og montere selv? (kan plukke fra hverandre og sette sammen en gammel V8 motor, men sånne elektriske duppeditter er litt ukjent territorium...)

Hehe. STC-1000 finner du enklest på ebay. Søk der så finner du mange. Det følger med bruksanvisning på montasje og det er også mange tråder her på forumet som beskriver dette. Fordelen med STC-1000 er at den også har utgang til varmekilde slik at du kan få regulert temp både med tilførsel av kulde og varme. Søk gjerne her på forumet etter STC-1000 og les litt om andres erfaringer med oppkobling :)
Lykke til!

Hvor holder du til?

En STC-1000 koster stort sett 20 dollar, ink frakt. Jeg kan lett hjelpe til med å koble den på en forgreiner om du vil. Ser ikke veldig fancy ut, men det virker.
Har selv planer om å mekke fancy koblingsboks osv, men ikke kommet til det enda.

oyroy skrev:
Hvor holder du til?

En STC-1000 koster stort sett 20 dollar, ink frakt. Jeg kan lett hjelpe til med å koble den på en forgreiner om du vil. Ser ikke veldig fancy ut, men det virker.
Har selv planer om å mekke fancy koblingsboks osv, men ikke kommet til det enda.
Takk for tilbudet, men bor litt langt unna (Nordland).

Blir å søke på på forum her etter tråder med STC-1000 - så får jeg komme tilbake til oppkopling til varmekilde om jeg ikke finner svar der :)

Takkar så mye for kjappe, gode svar. Nå har jeg trålet forumet for STC-1000 - dette her kan jo til og med far få til... :)

Har vært på  ebay og bestilt, så nå er det bare å vente :)

Tilbake
Topp