rehydrating tørrgjær

Jeg leser:

Pitching instructions: Re-hydrate the dry yeast into yeast cream in a stirred vessel prior to pitching. Sprinkle the dry
yeast in 10 times its own weight of sterile water or wort at 27C ± 3C (80F ± 6F). Once the
expected weight of dry yeast is reconstituted into cream by this method (this takes about 15 to
30 minutes), maintain a gentle stirring for another 30 minutes. Then pitch the resultant cream
into the fermentation vessel.
http://www.fermentis.com/FO/pdf/HB/EN/Safbrew_T-58_HB.pdf

...og lurer på om jeg kan bruke magnetrøreren til dette formålet? Eller er det ikke 'gentle'?
 
mhhhh, ikke rørt kontinuerlig når jeg har benyttet tørrgjær, brukt noe høyere temperatur også  :jaha: ref. fremgangsmåte i boka til John Palmer. Hva er vanlig praksis her på forumet ved rehydrering? 
 
Spraye syltetøyglass med StarSan, ha i kaldt vann og gjær, rist, vent, rist og ha i gjæringskaret.
 
gustavf skrev:
Spraye syltetøyglass med StarSan, ha i kaldt vann og gjær, rist, vent, rist og ha i gjæringskaret.

Mener du her kokt, avkjølt vann, eller duger vann fra springen?
 
Så her dr**er man i å følge produsentens anbefalinger med hensyn på både temperatur og destilert vann!!  :eek: :eek:
Det vil jo spare meg for jobb. Tørrgjær er jo egentlig veldig genialt å bruke der man kan!
 
Tilbake
Topp