Reingjering av BB30

OlaM

Norbrygg-medlem
Eg er ny med både all grain og automatiserte bryggesystemer. Korleis bør/må BB30 reingjerast før førstegangsbruk, og kva må gjerast etter/mellom/før brygging? Med det meiner eg, kva blir gjort på slutten av bryggedagen, korleis bør den lagrast, og kva bør gjerast før meskevatn blir varma opp?

Eg har fylt den opp til maks med vatn no, står og varmer opp. Tenker å koke vatn ei stund for å ta knekken på det som evt er av ulumskheter der frå produksjon og frakt. Det såg ikkje ut som at det var noko synlig der, så eg har ikkje støvsuga/vaska før eg fyllte den med vatn.
 
Etter hver bryggedag jeg har hatt til nå vasker jeg den med kaustisk soda.
Fungerer svært godt  :ilike:

Bare skylle godt med vann etter det har stått natten over med kaustisk.
Skyller som regel innsiden før jeg fyller opp med meskevann for å få vekk støv og div som kan ha samlet seg immellom bryggedager.
 
Vanlig kaustisk soda frå dagligvarebutikk? Følge forholdet på pakken, og la det stå over natta? Så berre tappe det ut og skylle godt, eller bruker du svamp/børste/klut også?
 
Vanlig kaustisk i butikken ja :)
Dersom det er noe fastbrent må man av og til bruke svamp m/skureside for å få vekk den verste dritten :)
 
Kaustisk soda på biltema, 3kg til ein hundrings.
Om du ikkje får det reint har du ikkje brukt nokk.
 
Lut er tingen, men husk beskyttelsesutstyr. Gode gummihansker og beskyttelsesbriller sørger for at du hverken blir blind eller får brannsår.
 
Jeg brukte PBW etter førstegangsbruk og det virket veldig bra! Fyllte bare opp med vann, hadde i PBW og lot det stå i fire timer på 60 grader.
 
Jeg ville ikke ha brukt skuresvamp eller lignende, da legger du et godt grunnlag for at dritten setter seg enda bedre til neste gang. Gjør som nevnt ovenfor med kaustisk soda/lut/PBW, varm det opp til ca. 60C og la det kjøle av over natten.
 
Har no etter fem brygg fått eit tynt tynt lag med lysebrun vørter som har sett seg godt fast. Ikkje særleg mykje, men synbart. Eg skulle gjerne blitt kvitt dette, men sjølv etter ei natt i oppvarma lut (som kjølte seg ned på varmt badegolv) - ca 400 gram kaustisk i tre liter vatn - sit det att. Har nokon opplevd dette, og funne eit middel som får det fjerna?

Til info så har eg ikkje PBW, men har AKOL saltsyre 30 % i garasja, tidlegare brukt til å fjerne flislim frå betong. Har nokon erfaring med denne som reingjeringsmiddel? Dette skal ikkje brukast på noko helst som kan ruste, men iflg Per Inge er jo BB'en (kjele, silkar og vørterkjøler) i rustfritt stål, så då skal vel det gå uproblematisk. Eg vil likevel gjerne ha ei tilbakemelding på dette / tips for å få fjerna belegget  :yes:
 
Da jeg ville fjerne dette belegget, fylte jeg opp med vann til maks-merket, kokte det opp med elementet i kokeren, og når det var kokt opp, fylte jeg opp med en god dose med vanlig oppvaskmiddel. Satte i både silekar og kjøler, og fylte opp med kokende vann til toppen. Ble renere enn da den var ny.
 
FrodeSy skrev:
Har no etter fem brygg fått eit tynt tynt lag med lysebrun vørter som har sett seg godt fast. Ikkje særleg mykje, men synbart. Eg skulle gjerne blitt kvitt dette, men sjølv etter ei natt i oppvarma lut (som kjølte seg ned på varmt badegolv) - ca 400 gram kaustisk i tre liter vatn - sit det att. Har nokon opplevd dette, og funne eit middel som får det fjerna?
Har opplevd det samme, og med en tablett med standard oppvaskmiddel for oppvaskmaskin (som ikke er såpe) løsnet alt! Kan anbefale dette, men skyll godt!

FrodeSy skrev:
Til info så har eg ikkje PBW, men har AKOL saltsyre 30 % i garasja, tidlegare brukt til å fjerne flislim frå betong. Har nokon erfaring med denne som reingjeringsmiddel?
Bruker selv saltsyre 30% redusert til 15% med formelen "syre i vann går an" for å fjerne rur og andre kalkavleiringer på båtmotor (med vernebriller, hansker og stooor forsiktighet!!), men tror ikke det er det du trenger her. Bruker det også for å fjerne overflaterust på rustfritt og da er det perfekt! Saltsyre er som du sikkert kjenner til ikke noe å "leke" med, så min anbefaling er å prøve med oppvaskmaskin middel i godt varmt vann først!
 
Mange takk for gode tips. Skal prøvast!

EDIT:
Ole: med oppvaskmiddel meiner du då t.d. Zalo? Det skal ikkje øydeleggje ølskum.
BaardS: veit du kva oppvaskmiddel for oppvaskmaskin som ikkje inneheld såpe?
 
Jeg kan svare for meg selv og min erfaring; Ser at Ole Mørkved har svart også; og det jeg mener er vaskemiddel for oppvaskmaskin.

Både Zalo og maskinvaskemiddel kan benyttes når vi snakker om rengjøring av bryggeutstyr. Ingen av disse midlene er det vi kaller såpe som du IKKE skal benytte. Maskin middel er etter min erfaring en del kraftigere enn "håndoppvaskmiddel", men begge kan benyttes! Det er etter min kunnskap ikke noe maskinmiddel som IKKE kan benyttes. Ei heller tabletter med skyllemiddel integrert.
 
FrodeSy skrev:
Ole: med oppvaskmiddel meiner du då t.d. Zalo? Det skal ikkje øydeleggje ølskum.
BaardS: veit du kva oppvaskmiddel for oppvaskmaskin som ikkje inneheld såpe?

Nei, vanlig oppvaskmaskinpulver, Sun eller lignende. Selv bruker jeg billigste oppvaskmaskinpulver fra First Price, drøye 30 kroner for 2,2 kilo. Fyll opp slik jeg beskrev, ha i kanskje en drøy dl med pulveret, og la det så over natten, skyll godt etterpå.
 
Ole Mørkved skrev:
FrodeSy skrev:
Ole: med oppvaskmiddel meiner du då t.d. Zalo? Det skal ikkje øydeleggje ølskum.
BaardS: veit du kva oppvaskmiddel for oppvaskmaskin som ikkje inneheld såpe?

Nei, vanlig oppvaskmaskinpulver, Sun eller lignende. Selv bruker jeg billigste oppvaskmaskinpulver fra First Price, drøye 30 kroner for 2,2 kilo. Fyll opp slik jeg beskrev, ha i kanskje en drøy dl med pulveret, og la det så over natten, skyll godt etterpå.

FrodeSy skrev:
Mange takk for gode tips. Skal prøvast!

EDIT:
Ole: med oppvaskmiddel meiner du då t.d. Zalo? Det skal ikkje øydeleggje ølskum.
BaardS: veit du kva oppvaskmiddel for oppvaskmaskin som ikkje inneheld såpe?

Suverent! Må av og til ha ting inn med teskei.
 
Ok, då har eg prøvd med to oppvaskmaskintablettar i BB fyllt opp med kokande vatn. Diverre hjalp det ikkje, så difor må eg til å vurdere reingjering med saltsyre, men det skal eg tenke litt på. Dette skal i så fall gjennomførast med vernebriller, hansker og stor forsiktigheit.
 
Tilbake
Topp