Rekker jeg å få ferdig juleøl til jul?

Hei

Jeg er en amatør med noe erfaring i ølbrygging.  Nå har klokka kanskje gått fra meg - slik at det ikke blir øl til jul?  Er det noen der ute som kan gi meg en oppskrift - relativt enkel - på ca 30 liter mørkt litt kraftig juleøl, som er ferdig til den 24. des.  Jeg kan ikke så mye så jeg må ha det meste inn med teskje!!

På forhånd taKK
 
Lag en juleale! Ingen problem å få en ferdig før jul. Se på underforumet som inneholder oppskrifter, der er en egen seksjon som heter "Spesial juleøl", der er det mange ales.
 
Jule-ale-en du får kjøpt som allgrain-kit hos bryggselv.no står det at tar 8 uker.  Det burde vel bety frist omtrent nå?

(Min smaker allerede godt etter tre uker; det fulgte ikke med noen bruksanvisning annet enn antall minutter hver av humlepakkene skulle koke, så jeg går ut fra at det er standard fremgangsmåte og at de siste seks ukene omtrent skal gå med til modning på flaske.)
 
Eller du kan søke på NØ God Jul her på forumet.
Knallgod, og du rekker det sånn ca. Bør stå lenger selvfølgelig, men må du så må du.
 
knøst skrev:
Takk for tips - jeg ser at Petit har en ferdigmiks på jule ale, det ser jo enkelt ut - er det noen som har prøvd den?


Bryggselv. Har et populært sett som Gahr har laget :))
 
Rutof skrev:
knøst skrev:
Takk for tips - jeg ser at Petit har en ferdigmiks på jule ale, det ser jo enkelt ut - er det noen som har prøvd den?


Bryggselv. Har et populært sett som Gahr har laget :))

Denne har jeg til karbonering nå, og den smakte meget lovende rett ut av tanken! Så denne kan jeg anbefale.
 
Tilbake
Topp