Rex-C100 m/RS-485?

Eg kikka litt rund etter ein PID med RS-485 for å gjera livet litt enklare enn å bygge *alt* sjøl.

Fant denne, men har egentlig ikkje heilt trua, sjøl om eg kontakta selgar og ba om å bekrefte om dette var tilfellet. Selgar bekrefta det, men noken som har samme PID og veit meir?

Dei andre eg fant med RS-485 kostet 500+ ... og då gjer eg heller som han her og bytter ut elektronikken, evt ser litt meir på å erstatte eksisterende firmware ala STC-1000+ prosjektet; men en rask sjekk tilsier at det litt klønete med toolchain etc.

Enn så lenge venter eg i spenninga..
 
Det gikk vel omtrent som forventa; ingen tegn til RS485. Mer spent på hva eg får til svar fra selger som allerede har bekreftet at det skulle være 485 ....
 
Vil egentlig bare slippe å bruke betjeningspanelet til annet enn display :)

Og hadde vært veldig greit å kunne kjøpe relativt rimelige ferdige enheter med display og en form for databuss. Har dog også sett at STC-1000 får en PI (uten D) firmware, så kanskje kikke på om det er mulig å benytte uart med litt sjongerling av pinner er en aktuell vei å gå.
 
Ah, D fikk eg ikkje med meg når eg skumma gjennom STC-1000+ tråden og kikka litt på datablad. Men var forsåvidt klar for å akseptere PI kontroll også om det betyr at eg kan ta kontroll på setpunkt/steg på en serieport relativt enkelt, og med en forsåvidt elegant front/pakning. Bare litt skeptisk om eg er keen på å plukke på PIC kode, blir jo nesten som å banne i kirka for en trofast AVR'er :)
 
Fikk refundert pengene for Rex-C100, like greit da den ikkje fungerte skikkelig uavhenig av manglende RS485 eller ei. Må over på Rex-C700 for å få med 485 som antatt.

Og det ser ikkje ut til å være gjenomførbart å benytte serieport på STC-1000+ så da blir det evighetsprosjekt med nytt kretskort til Rex-C100 sin logikk bit ala Derryn Harvie sin mod på makehackvoid, bare med en AVR eller evt en ESP8266..
 
Tilbake
Topp