Rimelig UT-200

Oppdaget fordelen med bod i kjelleren etter at jeg flyttet til rekkehus uten kjeller i Stavanger tidligere. Plutselig sliter jeg med å få det kaldt nok til å gjære ned rundt 15 grader på "sommerstid". Har forstått det slik at UT-200 og et kjøleskap skal være en kjekk løsning. Ser nå ut som jeg har fiksa meg kjøleskap og må få skaffet meg en UT-200, da dette skal være en enkel og rimelig løsning.

Dersom du ikke vil bruke opp hele kjøleskapet på å romme ett gjæringskar, med mindre du brygger pils.
Så kan du prøve å sette gjæringkaret i en stamp med vann. Jeg tenkte å prøve meg på dette nå til uken.
Setter oppi en varmekolbe som holder vannet på 15 grader samt en akvariepumpe jeg har til overs til jevn sirkulasjon av vannet.

Jeg har ikke noe erfaring med UT-200, men STC-1000 styrer det kombinerte øle/gjæringsskapet på gangen her med glans. Koster godt under tollgrensa, søk litt på forumet for habile selgere (fra Hong Kong stort sett). Koblingsboks og ledninger fra CO og litt handywork som ikke var uoverkommelig kommer i tillegg.

Jasså?

Jeg ser for meg at du tar med ut disse og tegner og forklarer når du kommer for å knuse korn.

Noen som har erfaring med å handle fra denne plassen? Styggbillig.

http://www.elv.de/Universal-Thermostat-UT-200,-Komplettbausatz/x.aspx/cid_74/detail_10/detail2_22053

Tilbake
Topp