Ringnes Julebokk

Smakte 2014- og 2005-utgaven i kveld. Her snakker vi øl som virkelig tåler lagring.

Blir de bedre, eller er de uendret, det er vel det store spørsmålet :) Av industriøl i år har jeg kun kjøpt julebokken, før har jeg kjøpt kasse assosiert.
 
2005-utgaven er blitt vesentlig mer vinøs, tenk portvin. Interessant å sammenligne, usikker på hva jeg foretrekker.
 
Du får nok svar, men da jeg bare spurte om hvilken gjærtype som ble brukt i Ringnes Imperial Polaris, så fikk jeg bare et høflig svar tilbake at de ikke har som policy å gi ut informasjon om oppskriftene sine. Jeg håper alikevel at du får et positivt svar for dette har vært et virkelig godt øl i mange år som har vært benyttet til mang en julemiddag.
 
Skal ein få ut oppskrifter bør det nok vinklast mot noko ann enn å vera sjølvforsynt, hehe. Ein må appellere til handtverkarane som arbeidar hjå Ringnes. Å kontakte kommunikasjonskontoret fungerar neppe, dei har nok fått beskjed om å ikkje gje ut noko. Ein bør få snakke med bryggarane.
 
Husk også på at et øl som Ringnes Julebokk er preget mye mer av prosess enn av oppskrift. Å treffe helt rett på gjæringsprosess, faktisk IBU (ikke bare et estimat), riktig utgjæringsgrad, karbonering osv er mye viktigere enn å få tak i ei oppskrift.
 
Eg er heilt einig i det, men poenget mitt er, som nemnt over, skal ein be ei pressekontakt om ei oppskrift, for å vera sjølvforsynt, risikerar ein å ikkje ein gong få eit svar.
 
Og nettopp derfor, Gustavf , burde de gi ut oppskriften. Forøvrig var "selvforsynt" en spøk, klart det ikke er et godt argument.

Jeg prøvde først å finne mailadressen til gutta på bryggeriet, men der er det kun postadresse - jeg vil uansett anta at de er vel dresserte i et så stort selskap, slik at gutta på gulvet vet hva en bedriftshemmelighet er.

Har forøvrig ikke fått svar enda, en uke siden jeg mailet kundeservice, så kanskje mailen er videresendt til en som har fått sparken for at alle er utsolgt for ølet alt?

Legger til Christian Ringnes som venn på fjesboka nå...
 
Tilbake
Topp