Rørleggere?, problem med T-rør.. :)

neslekkim

Norbrygg-medlem
Erre noen rørleggere her?, eller de fleste har vel fusket i faget antar jeg.. (dvs, selvmekk)

Tenkte jeg skulle sette på et T-ledd i kjøkkenskapet der vannslangen til oppvaksemaksina er påkoblet, men det var pinadø ikke barebare.

En rørlegger har loddet på en dings med gjenger på kopper-røret der vannet kommer, og så skrudd oppvaskmaskin-slangen direkte på.

Når jeg så tar av dete, og skru mitt ervervede T-rør fast på dette, så måtte selvsagt utgangen på dette stikke ut imot veggen, så jeg får ikke montert noe der, og uendelige mengder gjengeteip hjelper ikke får å få dette til å bli stødig, så jeg lurer litt på, er det noe triks for å få slike T-rør til å låse seg der de skal være?
Kjøpe enda flere overganger og trøkke på?

Kan alternativt montere T-rør utenfor skapet, men er redd uhell om jeg får besøk av smårollinger ;)

Med T-rør så kjøpte jeg dette, da gjengene passet, R15  http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=132986210 dvs, varenummer 30-9498

Hele stasen med t-rør, kuleventil, og greier ble sabla tungt også :(, halvt kilo..

det skal være mulig å få den til å peke ut fra veggen. Bygg opp med gjengeteip ( eller hamp og unipak) slik at du får en svak konisk form på stussen du skal skru t-leddet på. Dra til ordentlig og ikke glem mothold

ah... har prøvd med masse tape, men bruker opp all tapen på å tenke rett, surrer feil vei så drar du den av når man skrur sammen, så er det å begynne på nytt..
Tenker jeg må skaffe noe hamp, hadde bare noe flis liggende..

Forsøkte å skru på dette utenfor skapet istedet for der er det bedre plass, men klin umulig å få det tett.... nei, rørlegger, det skal jeg ikke skryte på meg å være..

aha, jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle bruke de, og ingen å spørre :) men ser for meg at de burde vel være det naturlige valget nå, får ta en tur til tenker jeg.

Før du hamper eller teiper må du raspe opp gjengene litt, dra vannpumpetanga rundt på gjengene, da får du nok ujevnheter i metallet til at teip/hamp skal sitte greit på.

Wow.. Når man skal rote med rørdeler og ting for vanntilkobling, drit i clas-ohlson såfremt du ikke er rørlegger eller ekspert fra før :)

Jeg gikk innom Comfort butikken på storo-krysset, og istedet for alle adaptere og overganger fra CO så sitter jeg nå igjen med et enkelt T-ledd MED kuleventil... samt mer kompetanse rundt dette med å benytte hamp, hvordan stramme og justere ting så det blir riktig etc..
Og billigere ble det også.. eller, ble jo dyrere siden jeg nå ikke kan levere tilbake ratet til CO, rev sund alle pakninger :), men får sikkert brukt det til noe.. engang..

neslekkim skrev:
Wow.. Når man skal rote med rørdeler og ting for vanntilkobling, drit i clas-ohlson såfremt du ikke er rørlegger eller ekspert fra før :)

Jeg gikk innom Comfort butikken på storo-krysset, og istedet for alle adaptere og overganger fra CO så sitter jeg nå igjen med et enkelt T-ledd MED kuleventil... samt mer kompetanse rundt dette med å benytte hamp, hvordan stramme og justere ting så det blir riktig etc..
Og billigere ble det også.. eller, ble jo dyrere siden jeg nå ikke kan levere tilbake ratet til CO, rev sund alle pakninger :), men får sikkert brukt det til noe.. engang..
:idea:

Tilbake
Topp