FrodeSy
Norbrygg-medlem
Har tenkt lenge på å brygge eit røykøl, men prioritering er vanskeleg. Har laga ei oppskrift m.a. på basis av Erlann Eldorsens "Holy smoke" og røykale av Børge B med sikte på brygging på BB30 på nyåret. Eg tek gjerne imot innspel på denne :skitbra:
Strandabøen mikrobryggeri - Kultursjefens røykøl Brewer: Frode Sy
Statistics
Volume: 22 liters
OG: 1052
FG: 1013 (?)
Alcohol: 5.1 % by vol.
Colour: 38 EBC (Brown)
Bitterness: 26 IBU
BU/GU: 0.5
Fermentables
Munich Malt 20 EBC 1730 grammes
Smoked Malt 6 EBC 900 grammes
Pale Malt 7 EBC 1300 grammes
Chocolate Malt 175 grammes
Cara Pils 37 EBC 200 grammes
Crystal Malt 135 200 grammes
Cane Sugar (light) 132 grammes
Kandis (dark) 130 grammes
Mash schedule: 68 grader i 60 minutt, 78 grader i 15 minutt.
Hops
Hallertauer Mittelfruh 5% alpha 27 grammes 60 minutes
Hallertauer Mittelfruh 5% alpha 29 grammes 15 minutes
Hallertauer Mittelfruh 5% alpha 29 grammes 1 minutes
Fermentation
Yeast: Safale S-04
Fermented at 17 degrees C for 18 days.
Lagered at 21 degrees C for 14 days.
Comments:
Smoked malt = stjørdalsmalt
Dextrose = 6 gram farin pr liter ferdig brygg for karbonering på flaske, etter 14 dager på gjæringskar.
EDIT:
Usikker på det meste eigentleg. Både maltskjema og humlesamansetning.
Brygga juleale med ca 1 gram humle (0,5 gram av kvar av høvesvis EKG og Fuggles) pr liter øl med tilsetting på 1 og 15 minutts gjenståande kok, men syntes det gav for lite humle. No skal ikkje dette vere ein IPA så eg må vere varsam med mengdene. Mittelfrüh gir meir markant smak og aroma enn EKG og Fuggles, så det også gjer meg usikker på om 1,3 gram pr liter blir for mykje.
Har også notert at det blir anbefalt å bruke hydrogenperoksid til røykøl, for fjerning av klor i vatnet før meisking. Det var ikkje gjort på det røykølet eg fekk smake med BørgeB, og sidan vatnet her er ganske mjukt og med lite klor, så er det kanskje ikkje noko poeng. Men når eg likevel har det så kan eg nok bruke det.
Strandabøen mikrobryggeri - Kultursjefens røykøl Brewer: Frode Sy
Statistics
Volume: 22 liters
OG: 1052
FG: 1013 (?)
Alcohol: 5.1 % by vol.
Colour: 38 EBC (Brown)
Bitterness: 26 IBU
BU/GU: 0.5
Fermentables
Munich Malt 20 EBC 1730 grammes
Smoked Malt 6 EBC 900 grammes
Pale Malt 7 EBC 1300 grammes
Chocolate Malt 175 grammes
Cara Pils 37 EBC 200 grammes
Crystal Malt 135 200 grammes
Cane Sugar (light) 132 grammes
Kandis (dark) 130 grammes
Mash schedule: 68 grader i 60 minutt, 78 grader i 15 minutt.
Hops
Hallertauer Mittelfruh 5% alpha 27 grammes 60 minutes
Hallertauer Mittelfruh 5% alpha 29 grammes 15 minutes
Hallertauer Mittelfruh 5% alpha 29 grammes 1 minutes
Fermentation
Yeast: Safale S-04
Fermented at 17 degrees C for 18 days.
Lagered at 21 degrees C for 14 days.
Comments:
Smoked malt = stjørdalsmalt
Dextrose = 6 gram farin pr liter ferdig brygg for karbonering på flaske, etter 14 dager på gjæringskar.
EDIT:
Usikker på det meste eigentleg. Både maltskjema og humlesamansetning.
Brygga juleale med ca 1 gram humle (0,5 gram av kvar av høvesvis EKG og Fuggles) pr liter øl med tilsetting på 1 og 15 minutts gjenståande kok, men syntes det gav for lite humle. No skal ikkje dette vere ein IPA så eg må vere varsam med mengdene. Mittelfrüh gir meir markant smak og aroma enn EKG og Fuggles, så det også gjer meg usikker på om 1,3 gram pr liter blir for mykje.
Har også notert at det blir anbefalt å bruke hydrogenperoksid til røykøl, for fjerning av klor i vatnet før meisking. Det var ikkje gjort på det røykølet eg fekk smake med BørgeB, og sidan vatnet her er ganske mjukt og med lite klor, så er det kanskje ikkje noko poeng. Men når eg likevel har det så kan eg nok bruke det.