Russian Imperial Stout

Hei bryggevenner!

Jeg er sugen på å prøve meg på en Russian Imperial Stout, da jeg har fått sansen for det i det siste.. Har alltid likt Konrads stout veldig godt, og etter å ha smakt andre RIS er nå tiden for å brygge noe sånt selv.

Noen som har en oppskrift på en ris de er fornøyde med? Virker som at oppskriften på Konrads ikke er kjent?

Og hva er det egentlig som skiller en russian imperial stout, fra en "vanlig" imperial stout?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Ingenting skiller Russian fra annen imperial stout. De er brygget for det samme imperiet.

Do finner vel oppskrifter på det under prisvinnende oppskrifter-under forumet? Ellers er det jo bare å slå seg løs, og bruke mye av alt.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 
ynyha9en.jpg


Hier
 
borander skrev:
Akkurat der ja, den er snadder.

Smakte denne nokolunde likt originalen?
Har lenge vurdert å brygge denne, men pga dårleg erfaring med eit par andre oppskrifter frå dette magasinet (spesielt Gonzo imperial porteren som var milevis unna å vere ein klone), så enda eg opp med å komponere eiga oppskrift. Dette skjedde hovudsakleg med utgangspunkt i Ray Daniels' Designing great beers, men med tillegg av dark muscovado-sukker (Gahrs oppskrift i medlemsseksjonen) og peated malt sidan eg elsker whisky. Resultatet etter snart 1 år på flaske er at denne framleis har potensiale til eit godt øl, men at for stor andel dark muscovado medfører at denne truleg treng 6 - 12 månadar til før eg blir nøgd.
 
Supert! Takk!

Men oppfordringen om å dele Konrads Stout står ved lag til alle medlemmene her inne.

Konrads er og blir den beste. Min enkle subjektive mening :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
RIS fra Stone ble brygget for et halvt år siden og kan varmt anbefales. Bare husk blow-off på gjæringskaret. Blir bare bedre for hver smaksprøve! Regner med at den nærmer seg høyden etter et år på flaske...

Nb. Kan være greit å bruke 0,33 flasker til et brygg på 10% ;)
 
Tilbake
Topp