Belgisk Blonde - Har du en oppskrift?

hehe - det berre vart slik. Eg skriv jo kommentarar på nynorsk når elevane skriv nynorske stilar (sidemål), så plutseleg var eg midt i det. Og eg likar jo nynorsk - sjølv om eg ikkje er så glad i å rette sidemålsstilar.

Og @Botnen : *streng lærarrøyst* Nynorsk er eit skriftspråk, hugs det. Ingen (nesten) snakkar det. Dei snakkar ein eller annan dialekt.
 
Hehe.. Enkelte snakkar omtrent som dei skriv. Men point taken:) eg er også veldig glad i nynorsk, men prøvar å for-norske meg på forum.. Er vel svært få som veit kva en sleikje staur er for noko :lollipop:
 
"Sleikestaur" er nok det vi kalla "hugleik på staur", men det var i Sunnfjord. Og der snakkar dei no litt spesielt. (Og slik dei skriv)

Sendt via Tapatalk
 
Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'Tørrhoppa' i nynorskdatabasen.

Si meg, hvorfor bruker vi Universitetet i Oslo som rettesnor for korrekt nynorsk?

Sendt via Tapatalk
 
Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'Tørrhoppa' i nynorskdatabasen.

Si meg, hvorfor bruker vi Universitetet i Oslo som rettesnor for korrekt nynorsk?

Sendt via Tapatalk

Vi gjer ikkje det, vi brukar Språkrådet. Ordlista der er eit samarbeid mellom Språkrådet og UiO - som jo har monaleg med kompetanse på feltet.

Men det finst jo andre ordlister, om det er det du meiner. Det står alle fritt å lage si eiga, om dei vil:). Men offentleg språkbruk må rette seg etter den norma som Språkrådet har utforma.
 
Vi gjer ikkje det, vi brukar Språkrådet. Ordlista der er eit samarbeid mellom Språkrådet og UiO - som jo har monaleg med kompetanse på feltet.

Men det finst jo andre ordlister, om det er det du meiner. Det står alle fritt å lage si eiga, om dei vil:). Men offentleg språkbruk må rette seg etter den norma som Språkrådet har utforma.
Dette var gøyt, men ofseleg "off topic" som ein brukar seie.

Edit: ☺

Sendt via Tapatalk
 
Dette var gøyt, men ofseleg "off topic" som ein brukar seie.

Edit: ☺

Sendt via Tapatalk

Du seier noko;).

Så: Eg kom til å kikke på datoen på den posen med 256 som eg har liggande. Gjæren er visst ein månad for gamal. Men eg tenkjer at om eg framleis kan brukast til noko, så kan vel den gjæren brukast, óg. Kva trur de om det? (Ja, om gjæren, altså.)
 
Sist redigert:
Gamal og god, heiter det. Det gjeld visst denne gjæren, i alle høve. Han jobbar jamnt og trutt, og har drege blonde'n halve vegen til målet på eit døgn.

Så om du har ein pose gamal gjær, ein gamal bil, ein gamal kjærast eller noko anna gamalt: Ikkje kast det; det er ein god sjanse for at det framleis kan gjere god nytte for seg.
 
Dag 5 registrerer lavere aktivitet i karet nå. Vil det være smart å heve temperaturen nå eller senere i gjæringsforløpet for god utgjæring?
Har lett mitt men finner ingen slik generell tråd om gjæring.
Noen som kan peke meg i riktig retning?


Joachim.
 
Med mindre du bruker en kresen gjær og tempen har vært flatt på 18 så skal det ikke være nødvendig his du har hatt nok frisk gjær oppi der. Er du usikker så kan du jo sakte heve opp til f.eks 20 og la den gjøre seg ferdig der.
 
Takk for svar! Bruker tørrgjær Safale 05 på denne , så det er nok. Da bare lar jeg den være på 18 til jeg coldcrasher. Safale 05.
 
Jeg pleier alltid å øke temperaturen gradvis mot slutten av stormgjæringen og i dagene etter. Innbiller meg at det gir gode forhold for avslutning og "opprydning".

Selv om man har temperaturkontroll tror jeg temperaturen midt i karet under stormgjæring vil være litt høyere enn på utsiden, hvor de fleste måler. Temperaturen vil dermed få et lite fall mot slutten av stormgjæringen etter hvert som varmeproduksjonen avtar. Dette kan motvirkes ved en forsiktig økning i denne perioden.

Når det er sagt tror jeg ikke dette betyr så mye at det er noe jeg stresser med. :)
 
Jeg pleier alltid å øke temperaturen gradvis mot slutten av stormgjæringen og i dagene etter. Innbiller meg at det gir gode forhold for avslutning og "opprydning".

Selv om man har temperaturkontroll tror jeg temperaturen midt i karet under stormgjæring vil være litt høyere enn på utsiden, hvor de fleste måler. Temperaturen vil dermed få et lite fall mot slutten av stormgjæringen etter hvert som varmeproduksjonen avtar. Dette kan motvirkes ved en forsiktig økning i denne perioden.

Når det er sagt tror jeg ikke dette betyr så mye at det er noe jeg stresser med. :)

Folk har testet med thermowell mot sensor på utsiden og det er liten forskjell. Det er så mye aktivitet i karet understormgjæring at det blir veldig likt i hele dunken.
 
Bedre sent enn aldri @Erlendso :)

Jeg brygget den i oktober, oppskriften endte slik:

Original Gravity: 1.058
Final Gravity: 1.011
ABV (standard): 6.21%
IBU (tinseth): 26.18
SRM (ebcmorey): 9.52

FERMENTABLES:
4.5 kg - German - Pilsner (84.9%)
0.2 kg - German - Wheat Malt (3.8%)
0.15 kg - Belgian - Aromatic (2.8%)
0.45 kg - Cane Sugar (8.5%)

HOPS:
13 g - Magnum, Type: Pellet, AA: 13.4, Use: Boil for 60 min, IBU: 23.82
15 g - Tettnanger, Type: Pellet, AA: 2.1, Use: Boil for 15 min, IBU: 2.14
18 g - Tettnanger, Type: Pellet, AA: 2.1, Use: Boil for 1 min, IBU: 0.22

MASH GUIDELINES:
1) Temperature, Temp: 66 C, Time: 60 min

YEAST:
White Labs - Trappist Ale Yeast WLP500


Glemte å ha i sukker under kok, så tilsatte det når stormen hadde lagt seg. Attenuasjonen endte på 86%. Smaksmessig er jeg meget fornøyd, syns den ble veldig typeriktig i smaken, og har høstet skryt fra bryggerkollega med nese for belgisk, så alt i alt godt fornøyd. Med estimerte 7% er det ikke akkurat mengdeøl dog...

Hei Sjakkt,
Ble denne ganske lik Leffe Blonde?
 
Tilbake
Topp