Sentrifuge

Såg litt på denne og begynte å filosoferie litt over kompleksiteten av å bygge ein sånn sjølv. Nokon andre som har leikt med tanken??

Har gjort/vurdert DIY på dom fleste deler av vår bryggeprosess etter hvert.. Men nei, dette kan jag vel si jag aldrig har vurdert ;) :p

Hade varit et kult prosjekt da... men LITT scary hvis ting går feil og det er litt størrelse på dingsen.

Trur du skal ha tungen ganske bent plassert i munnen om du skal bruke slikt utstyr. Samt brukbar kunnskap om utstyret.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Med mine 25L batcher tror jeg rengjøring og klargjøring blir mer arbeid enn hele bryggeprosessen. Det ser ut som det passer best for kontinuerlig drift. En vanlig roterende sentrifuge med beholdere opp i en liter vil passe meg bedre. Klart det blir krefter med stort turtall, så det må dimensjoneres. Nå er det jo en del forbrenningsmotorer der stempler fyker opp og ned. Og noen har relativt stort slagvolum, så det lar seg nok bygge. Et 2 micron filter er nok mye enklere og rimeligere. Selv om det ikke så gøy som en sentrifuge.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tilbake
Topp