Sileplate

bjønn

Norbrygg-medlem
Jeg tenker på å lage min egen sileplate i perforert rustfritt, og har et tilbud på standardplate 1X2 m2  til  kr. 2200,- Av dette bruker jeg 0,4 m2. Vil noen kjøpe resten ? Jeg bor i Oslo, men kan også ta saken med på en av mine turer på Rv. 7 eller  E16.
 
Solh. skrev:
Jeg tenker på å lage min egen sileplate i perforert rustfritt, og har et tilbud på standardplate 1X2 m2  til  kr. 2200,- Av dette bruker jeg 0,4 m2. Vil noen kjøpe resten ? Jeg bor i Oslo, men kan også ta saken med på en av mine turer på Rv. 7 eller  E16.

hvor store er hullene?, og har du mulighet til å kappe på mål? (sirkelrund plate, med høl i midten?)
 
Plata er ennå ikke bestillt, så jeg kan ennå velge mht. hull og tykkelse. Prisen er oppgitt for Ø 2mm, og 1mm tykkelse. Jeg ser at ferdige plater i salg har hull Ø1,5. Satser selv på 2 mm, hvis ingen kommer og argumenterer imot.
 
Gutter... Jeg var i en konteiner på et industri område og kikka. Dette brukes mye av og det de kaller avkapp kaller jeg silbunn. Gratis er jo billig:) de får pant for det, men ikke så mye, så der vil du nok få en bra deal.
Personlig dro jeg i nattens mulm og mørke og rappa en halvannen meter lang bit:)

Ja, jeg ble fersket:)
 
Jeg følte meg som en tiåring som ble tatt for nasking. De sperret veien derfra med bil, men vi var der på sykkel, så vi bar sykkelen på skuldra og rømte gjennom skogen:) Hehe var skikkelig moro, tilbake til barndommen vettu:)

Fikk med silbunnen da, så øl blir det masse av
 
Moro var det. For å toppe det fikk jeg en kompis av meg, som er snut, til å ringe kompisen min som var med og si han var blitt sett og anmeldt :-D

Han ble jævli stressa, og jeg filma det med mobilen.
 
Eg er interessert i silbunn med 50cm diameter(vil helst kappe sjølv om eg får emne som er stort nok). 2mm er ok for min del. Det fins også med avlange hull, feks. 20mmX2mm som er etter det eg forstår meget bra til silbunn. Men vanleg 2mm hull er og heilt OK. Ta kontakt om nokon har ein bit eg kan kjøpe!

EDIT: Stjelt eller kjøpt, vil funke likegodt begge deler;-)
 
joa, det ble nok en liten digresjon fra min side, men poenget var at om du stikker innom et industriområde på dagtid, og spør pent om å få rote litt i containeren så finner du ofte det du trenger gratis...
Det var bare jeg som var litt utålmodig, så da jeg fant ut at jeg ville ha en så kastet jeg meg bare på sykkelen...

:skitbra:
 
Jeg er en stor tilhenger av bilder av de prosjekter som dere tukler med. Kunne dere legge ut noen bilder av silbunn og montering med tia?
 
Mitt heimelaga bryggeutstyr høster alltid mange morsomme kommentarer, og slik vil det også sikkert bli men silebunnen. Slik jeg tenker den har ingen sett maken. Den kan presenteres når den står ferdig !
 
Har du kjøpt plate eller? Kan hjelpe deg av med halvparten forutsatt at den kan sendast i posten til meg. Kostar sikker runt 300,- eller noko. Har fått tilbod på ei ferdig utskjært plate med Ø50cm, 1mm tjukk og 2mm hol for 1000,- pluss moms og frakt.

Om det er nokon andre som har plater til overs overtek eg gjerne ein bit.
 
Torgny! Regner med det er Borgeskogen du har vært på? Noen tips om nærmere bestemt (bedrift)? Jeg bor ikke langt unna og sveiper forbi rett som det er, kunne tenkt meg en platebit eller to sjøl.
 
jeg var på lillevahr industriområde, det er på "andre siden" av stokke, altså østsiden. Kjør igjennom stokke sentrum, ta til høyre ved statoil og følg veien i 3-4 minutter, så kommer du til lillevahr industriområde. bilsalg, rør, og 3-4 som arbeider med diverse former for metall. Kjør inn ved bilsalg forrestningen, også finner du noen verdige kandidater litt innenfor.

lykke til med jakten :)
 
Borgeskogen kjenner jeg ikke til. Jeg kjøpte plate, (1x2) m, hos Liroma AS. Gikk ingen runde med prisforespørsel, men er veldig fornøyd med handelen. Bestilte pr.tlf. en dag og fikke den levert på tunet dagen etter. Solgte unna halvdelen med det samme, og nå etter å ha tatt til eget behov er det igjen for interesserte 0,55 m2, (0,35 cm brei strimmel). Dessuten har jeg fra før en (50x95)cm2 plate med 3 mm hull. At jeg ikke har brukt den er pga. usikkerhet om hulla er for store, men jeg tror ikke det. Platene som Brouwland fører oppgis å ha 1,5 mm hull.
 
Kappet ligger nå som en L. Langs yttersidene av L'en er det 1+1 m. Det vil bli 2 biter hhv. 35x65 og 35x100  (cm)
 
Tilbake
Topp