Sirkulasjonspumpe

JoakimO

Norbrygg-medlem
Kan denne fungere til å sirkulere mesk?     
http://www.ebay.com/itm/New-High-Quality-DC-12V-Magnetic-Electric-Centrifugal-Water-Pump-Hotsell-EP98-/121080639257?pt=BI_Pumps&hash=item1c30f7ef19
 
Jeg brukte den vesle pumpa fra en oppvaskmaskin. Helt konge. Måtte selvfølgelig gjøre den rein grundig. Jeg lot den pumpe krystallsoda et par dager, og skrubba alle delene med stålull spon.
Den er enkel å åpne for å tørke/vaske pumpehuset
Immun mot humle/malt i brygget, tygger det meste,(hvis du har hatt et uhell)
Billig !!!
Stillegående,
God kapasitet,
Uslitelig.
-Du kan ikke bruke dimmer for å redusere mengden, men trenger en frekvens omformer (litt dyr),
hvis du struper veske tilførsel med kuleventil gjør de samme nytta.
-du må mekke litt.
 
Satt å så an om det kom noen svar her men skjønte jeg måtte bestille en før de forsvant i går hehe :)
 
Haha, jeg var en av dem som kjøpte. Beklager!

Vant en budrunde på strømforsyning, betalte hele 0.01 USD, 2.30 USD med frakt. Så da har jeg pumpe og strømforsyning til 115 kr, ikke dårlig gitt.
 
NicolaiGj skrev:
Haha, jeg var en av dem som kjøpte. Beklager!

Vant en budrunde på strømforsyning, betalte hele 0.01 USD, 2.30 USD med frakt. Så da har jeg pumpe og strømforsyning til 115 kr, ikke dårlig gitt.
Hehe!  :skitbra: No worries. Bare bra den går til et godt formål.
 
ictys skrev:
Den er "relistet" nå så det er bare å by...
Perfekt! Takk! :skitbra:
Bestilling i boks.
"Estimated delivery: Between Friday, Sep. 6 and Tuesday, Sep. 24"

Så gjenstår det bare å finne en motstrømskjøler til en fornuftig pris...
 
Den ligner den som følger med brewolution brewster. Min røyk i helga (etter 6 brygg), men jeg tror jeg bare hadde uflaks. Jeg har ikke hørt om andre med samme problem. Godt renhold er iallefall viktig på slike, så ikke klissete vørter blir sittende igjen mellom slagene
 
Tilbake
Topp