Dette er ikke ment som reklame på noe vis, men heller et tips til de som lurer på å prøve en eller flere av oppskriftene fra Candi Syrup Inc. slik jeg har planer om å gi et forsøk nå etterhvert.

Jeg har etter en del leting både hos våre gode naboer i sør og øst funnet en leverandør (Bryggebutikk) på Island som har disse produktene (Simplicity, Golden, D-45, D-90, D-180 pluss diverse andre bryggeforsyninger) og ikke har noe problem med å sende dette til oss med båt/fly.

Frakt med båt opp til 3 kg (Som merkelig nok stemmer bra med det du trenger av sirup til et dobbelt oppsett av Vestwleteren 12-klonen deres :)) kommer på ca. 350,- Mener jeg betalte ca. 770,- for 5 D-180 og 1 Simplicity. Du får en rabatt på sirupen dersom du bestiller 5 pakker eller mere til informasjon. (De er gjerne litt rundhåndet med papirarbeidet i forhold til deklareringer/innførsel også dersom man spør ihvertfall)

Her er en link til produktene i nettbutikken deres (Islandsk) og Facebook-siden deres.

Eller bare send en mail på engelsk til brew@brew.is og spør etter produktene. Har fått to sendinger fra dem nå, ingen problemer og produktene er de originale som Candi Syrup Inc produserer i Statene.Candi_Syrup.JPG

(Bildet hentet fra hjemmesidene til Candi Syrup Inc.)
 
Såvidt jeg har vet så er dette de beste produktene som blir laget av denne typen med ale/lager i tankene. De er utviklet og testet sammen med mange bryggere etter høyeste standarder og det er faktisk bryggerier i Belgia og Nederland som har gått over til å bruke disse i stedet for det de har benyttet i alle år tidligere. Nå har jeg til gode å bruke dette selv siden jeg nylig har fått tak i det, så erfaringene mine er minimale enn så langt. Legger ved en link til FAQ-siden til produsenten, der kan du finne det meste av informasjon vil jeg tro.

Min hovedgrunn til å lete etter noen å kjøpe produktene fra var rett og slett at jeg fikk veldig lyst å lage en av oppskriftene deres, en Westvleteren 12 klone, som har vunnet veldig mange premier i diverse brygge-konkurranser i USA. Den har faktisk slått en ekte Westvleteren 12 som var levert inn i en av konkurransene den vant.

Dersom du er interessert og vil lese litt mer angående denne klonen og utviklingen av denne, så legger jeg ved en link til tråden som omhandler dette på homebrewtalk.com:
Multiple - The Pious - Westvleteren 12 style quad - multiple

Samt en link til tråden som ble startet etterhvert for å samle all informasjonen fra den originale tråden (MASSE god info samlet her):
Westvleteren 12 Clone - Multiple Award Winner

(Advarsel: Du bør ha god tid for å lese gjennom dette, det er noen sider ;))
 
Jeg har heller ikke smakt akkurat disse sirupene, men kan jo skyte inn at jeg har lest flere steder at de er enten bedre eller like gode som de man kan lage selv etter fremgangsmetoden i "Hjemmelaget kandisirup"-tråden. Den sirupen har jeg laget og brukt mange ganger, og den er ihvertfall i en helt annen liga enn sirupene du får fra Bryggselv (altså, disse: https://www.bryggselv.no/råvarer/ti...-1-liter-1-35kg-180-220-EBC370015-p0000000348), som i sammenligning smaker veldig lite. Så ut fra det vil jeg forvente at CSI sine er "vastly superior" :)
 
Tilbake
Topp