Sixpack eller ølkasser

Er det non som vet om en smart løsning for halvlitersflasker?
Jeg har kjøpt noen av morebeers sixpacs , men de er for tynne.
 
Jeg har lagd meg en del sånne.  Hvis du har G eller bedre i sløyd så går det helt fint.
Dimensjonene på trelasten er litt anderledes en de vanlige her til lands, men det går fint å runde av verdiene litt.
Den eneste ulempen jeg kommer på med dem er at de har litt høy egenvekt, men de funker fint ellers.
 

Vedlegg

  • bierbrauerei-net_bp_bierkasten(2).pdf
    447,8 KB · Sett: 342
Er det noen spesiell grunn til at du bruker halvlitersflasker? Vi har gått over til vanlige, brune 0,33 ølflasker - enkle å få tak i, billige og med kasser til 16 kroner som i tillegg kan stables enkelt. Vi går bare på en butikk og kjøper pant.

Planlegger også å lage et eget vaskesystem slik at en hel kasse kan settes rett nedi et kar med kaustisk soda, deretter skyllevann og til slutt desinfeksjonsvæske. Da tror jeg flaskevasking kan bli ganske mye lettere. :)
 
Martin E skrev:
Er det noen spesiell grunn til at du bruker halvlitersflasker? Vi har gått over til vanlige, brune 0,33 ølflasker - enkle å få tak i, billige og med kasser til 16 kroner som i tillegg kan stables enkelt. Vi går bare på en butikk og kjøper pant.

Planlegger også å lage et eget vaskesystem slik at en hel kasse kan settes rett nedi et kar med kaustisk soda, deretter skyllevann og til slutt desinfeksjonsvæske. Da tror jeg flaskevasking kan bli ganske mye lettere. :)

Vi fyller med mottrykksfyller og det tar litt tid. Fyller ca 40 flasker i timen. Blir non flere liter med halvlitersflasker da.
Har planer om å lage en som fyller fire av gangen.
Den flaskevaskeløsningen for 12 av gangen fungerer utrolig bra. Kjøpte ei 1100W pumpe på biltema og den gir 12 jetspruter.
Setter timeren på 5 minutter og det blir 144 i timen. Kunne sikkert knappet ned på tiden også.
 
kult at du tok opp det emnet her. fikk igang hjula i tenkeboksen.
jeg har tenkt å lage noe som ligner på bildet, med tynne lekter, dykkertpistol og gjærsag bør jeg få det til.
tenkte at det kan være fint å ha litt grei innpakning på ølen jeg gir bort. kult om jeg også får lagd en mal slik at jeg kan spraye på logo :skitbra:
1600568_stor.jpg
 
Eller du kan lage sixpacks av et 50x70 stykke kartong.

Fikk ånden over meg og laget to stykker.  Skal vedgå at det var en god del arbeid og duellering med limpistolen, men artig var det lell.  Ingenting som er så artig som å lage ting selv mens kona står og rister på hodet over ens nerdeanfall ;D

PS: Beklager elendig mobilkamerabilde
 

Vedlegg

  • Bilde026.jpg
    Bilde026.jpg
    24,3 KB · Sett: 776
Eller hva med en "verktøykasse".  Denne er så enkel at jeg tror at selv jeg skal klare å lage en slik....
 

Vedlegg

  • ølkasse.jpg
    ølkasse.jpg
    373,7 KB · Sett: 793
Tilbake
Topp