Skandinavisk mesterskap i ølbrygging 2010

Har resultatene fra Skandinavisk Mesterskap i ølbrygging, som ble avholdt i København denne helgen, blitt offentliggjort ennå? Jeg har lett på hvemmesiden til den Danske Ølentusiaster, deres side om Ølfestivalen, og hos Haandbryg.dk, men ennp har ikke noen resultatliste blitt lagt ut.
 
Det er Yngwie som ble med ned til København, og han fortalte at det var Danmark som stakk av med seier, mens JanH fikk dratt i land 2. plass! :)  Gratulerer JanH!

:feire:

Håper Gahr eller Yngwie har mulighet til å legge ut en komplett resultatliste senere.
 
Jeg takker så mye.
Jeg ble informert av Yngvar om min plassering. Jeg har prøvd å finne resultatlister, men uten resultat. Det var en danske som vant, men de er amatører i forhold til oss (dvs Norbrygg sine gutter) når det gjelder informasjon og PR/presse. 

janh
 
Gratulerer med 2. plassen, Jan!

Jeg har heller ikke fått tak i noen resultatliste, så I'm a bit in the dark here... Har ikke hørt noe fra Yngvar, men jeg skal prøve å få fatt i ham i kveld. Foreløpig er det dessverre en del jobbting som må avvikles. :(
 
Hipp hipp, Jan. Det bekrefter jo bare en meget fortjent seier i NM, at ølet må være steike godt, og at det blir stor stas å få fatt på noen flasker på polet. :biersmile:
 
Fikk adresse til listen nå, se http://haandbryg.dk/dmhb/2010/
Guld
Nørager Reserva
Jonas Jacobsen, Danmark

Sølv
Humlehelvete
Jan Halvor Fjeld, Norge

Bronze
33 – Stout v2
Egon Triel og Rasmus Aaen, Danmark

4
Drakens DIPA
Rick Lindqist, Thomas Lundqist og Magnus Altröm, Sverige

5
Royal Imperial Stout
Tore Bjørgo, Norge

6
KirsebærKarma
Mændenes Mikrobryg, Danmark

7
Nillas Vinterbeska
Peter Norberg og Pernilla Glader, Sverige

8
Spelivink
Ulf Henryson og Ulrik Strandberg, Sverige

Shea-Arne sine øl kom aldri fram i tide.
 
Og beklager så mye at jeg ikke har fått ut resultatene skikkelig før nå. Vi ble så henrykt over vinneren og sølvplassen at det forsvant helt ut av tankene.
 
:roedme:

men, heldigvis er det ikke så rart at jeg blundrer her  ;D

citat fra wikipedia
Misforståelser
En vanlig feil utenfor Skandinavia er at Skandinavia blir misforstått som synonymt med alle de nordiske land, dvs. i tillegg til Skandinavia også Finland og Island. Disse landene har begge en viss historisk og kulturell tilknytning til Skandinavia, men er ikke selv del av Skandinavia. Island ble befolket av skandinaver i det første årtusen, men språket har utviklet seg forskjellig fra de skandinaviske språkene slik de tales i Skandinavia og er ikke lenger gjensidig forståelig. Finland har en skandinaviskkulturell (finlandssvensk) minoritetsbefolkning, og har historisk hatt bånd til Sverige. Majoritetsbefolkningen i Finland, finner, er imidlertid ikke skandinaver, og finsk er helt ubeslektet med skandinaviske språk.
 
Var treg med å sende det i posten til yngwie (glemte det midlertidig). Sendte pakken avgårde torsdagen før, og den ankom 1 time etter han reiste med båten. Det som gjør det ekstra kjedelig, er at vi sporet pakken til kristiansand dagen før, men de lot altså ikke han plukke den opp der. vi MÅTTE vente.
Men, men. Tar det som en lærepenge! :)
Blir vel god gravøl nå :)
 
Jepp, spurte instendig om å få lov til å komme ut å leite etter pakken, men ingenting ble sortert før sent natt/tidlig morgen, og det var overhodet ikke aktuelt å komme ut for å leite selv.
 
Tilbake
Topp