Kloneprosjekt - mesterskap i kloning av kommersiell lager?

Du trenger nok noe uansett noe malt for å få enzymer til å konvertere stivelsen i mais til sukker. Om det er et poeng å redusere gluten betraktelig, kan et klaringsmiddel som Clarityferm eller Brewers clarex være nyttig. Funksjonen til disse er først og fremst å bekjempe kjøletåke, men en hendig bieffekt er at de reduserer gluteninnholdet til et svært lavt nivå.
 
Hei
Finns det en god oppskrift for Corona? Jehar Beersmith, men er usikker på hvilken som vil være nærmest Corona. Ønsker å lage som ale hvis mulig, altså fermentering på høyere temperatur.
 
Prøv denne.
OG 1045
FG 1008
90 min kok
22 liter

60% pilsnermalt
20% flaket mais
20% uncle bens hurtigris

9g Magnum pellets 60 min
5g magnum pellets 15 min

Gjær wlp 833

denne har jeg brygget noen ganger til folk som liker øl som smaker ingenting.
Pass på gjær, gjæring og temperatur.

Måtte jeg brukt ale gjær,hadde jeg heller laget noe annet.
 
Lurer på om noen har noe formening om man skal bruke limeskall i kok eller presse limejuice i gjær dunken. Og evt mengde??
 
Kanskje presse limejuicen i omstikkingskaret ved flasking? Men det er mulig infeksjonsfaren er stor da skallet sikkert er fullt av villgjær. Jeg tror kanskje at det er dette som gir friskest smak av lime hvis det er gjennomførbart.
 
Kunne tenkt meg oppskrift på en knallgod pils. Jeg har ikke prøvd ferskgjær enda, så en oppskrift med tørrgjær som er utprøvd er å foretrekke. Kan også være en overgjæret øl som kan være frisk og sommerølaktig.
 
Kunne tenkt meg oppskrift på en knallgod pils. Jeg har ikke prøvd ferskgjær enda, så en oppskrift med tørrgjær som er utprøvd er å foretrekke. Kan også være en overgjæret øl som kan være frisk og sommerølaktig.
Denne er fin:
https://forum.norbrygg.no/threads/nm-06-ll1-norsk-pils-joakim-ruud.255/

Bytt eventuelt ut gjæren med f.eks w-34/70. Eller en nøytral alegjær som s-04 eller us-05.
Kan fint bytte ut saaz med en tysk humle også, som hallertau eller lignende
 
Jeg skal brygge med en kompis. Han vil lage en corona klon. Jeg lurte på om noen har prøvd settet skjærgårdsøl fra olbrygging.no. Er det noe i samme gate? Eller har du en knakende god oppskrift på corona.
 
Har akkurat brygget en corona klone.
Står til karbonering nå, og smaksprøven under tapping var lovende.

4kg palemalt, 2kg maisflak
Mesket 90min på 67grader
Liberty humle (57g @ 60min, 13g @ 15min, 30g @ 1min)
Saflager S-189 tørrgjær

Endte på 6%
 
Skal vere mais å få kjøpe på FK butikker. Det skal vist vere til ein god pris. Er det noken som veit meir ?

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp