Slange fra biltema

Jeg ville ikke ha brukt en vanlig vannslange fordi den kan sette smak på vørter/øl.

Silikon er nok det som er anbefalt, selv om det koster litt hvis du skal ha mange meter.

Da ville jeg heller sett på PEX rør..den lukter ingenting og burde funke til kald øl.. stiv som pokker eneste..
Så får du 50m for 450kr på biltema..
Det du ikke bruker kan jeg ta :)

Men hvis den slangen setter usmak på ølet, så setter den vel også usmak på drikkevannet... Eller? Det er jo ikke godt med plastsmak på vannet heller. Og jeg regner med det er ufarlig siden Biltema selger det som drikkevannslange....

Men hvis den slangen setter usmak på ølet, så setter den vel også usmak på drikkevannet... Eller? Det er jo ikke godt med plastsmak på vannet heller. Og jeg regner med det er ufarlig siden Biltema selger det som drikkevannslange....

Viss du lager øl som har samme ph og like nøytalt ellers som vann så stemmer nok påstanden din, men da er du god... ;)

Ingen mulighet for å flytte ting nærmere hverandre da?

Det er tross alt ølet ditt du snakker om her. Hadde jeg vært deg ville jeg bare bitt i flaska og gått for silikon. Selvsagt vil man kjøpe det fra Kina, du trenger ikke tykkvegget heller.. men vil tro de fleste slanger kommer fra Kina? Kjøpt masse silikon derfra og enda ikke påvist kreft.. men ja, Kina er Kina. Kanskje. Hvor er katla sine slanger laget? (Åpent spørsmål altså)

Tilbake
Topp