Sliter litt i Beersmith med flerstegs mesking

Planlegger å brygge en Brooklyn lager. Den har for meg en litt avansert mesking da jeg er vant til å lage enkle pale ale. Meskingen skal foregå slik
47C - 20 min
57C - 5 min
69C - 35 min
77C - Mash out

Jeg vet av erfaring at det tar lang tid for den lille BB30 å varme vannet opp 10 grader, og tenker da at dette ikke funker på oppvarmingsprinsipp. Ser nå på infusion i Beer smith og har gått meg bort tror jeg. Det blir voldsomme mengder vann som skal tilsettes.

Kan noen hjelpe meg strategifor denne meskingen?

Her mitt forsøk på å sette opp infusion mesk, men 32 liter vann da før skylling...
FS1FCgf.png


Oppskriften:
4evxDON.jpg
 
Det viktigste området å varme opp fort er vel fra 57 C til 69 C. Fra 69 C til 77 C vil jeg tro at du godt kan varme opp litt sakte igjen, uten at det gjør så mye. Da kommer du vel ned på akseptable mengder tilsatt vann? Du kan da legge inn et temperatur step i BS fra 69 C til 77 C. Jeg legger inn skylling i BS som tilsatt vann på samme temperatur (mash out).
 
takk!

ok da ble det slik. de 7 liter på mash out representerer da skylling. blir da 29 liter før boil som vel bør være greit? Kan jo starte med mindre vann og eller?
tkfULJL.png
 
Ser bra ut det. Jeg brygger ikke med BeerBrew så jeg vet ikke hva som fungerer av volumer, men om den det er en BB30 så ville jeg tippe at du kan ha minst 30 l til kok(?)
 
Tilbake
Topp