slovenia.

Jeg har skjønt Slovenia produserer mye humle. Hvilke typer produserer de?
Jeg var å fisket i Slovenia og ble mildt sagt forelsket i folkene der, deres væremåte og naturen.
Fisket var litt for "konstruert" etter min smak men falt veldig for alt annet rundt.
Sitter å leker med tanken om å dra ned igjen og kunne i den forbindelse tenke meg å besøke en humlefarm eller to.
 
Vet de ihvertfall produserer Styrian Golding og Styrian Golding Bobek.

Er ikke helt sikker på forskjellen på de, men skal vistnok ikke være helt den samme.
 
Var der ifjor besøkte humle farm og var med på innhøsting og besøkte etpar bryggerier. Kjempe opplevelse. Blir tur iår også :)
 
Rutof skrev:
Var der ifjor besøkte humle farm og var med på innhøsting og besøkte etpar bryggerier. Kjempe opplevelse. Blir tur iår også :)
Flyr dere til lubliana eller drar dere til Trieste i Italia ? Det var i alle fall billig leiebil i Trieste.
Var dere i soca dalen? Hvis ikke vil jeg anbefale det. For en nydel plass.
 
Nøgne Ø får også Cascade-humle fra "vår" humlefarm i Slovenia. Det var den vi brygget Wet Hop Ale på i fjor høst.
 
Vi får håpe han avstår fra bryggingen. Vi har planer om å dra ned til høsten og plukke humle til en ny Wet Hop Ale!
 
De lager og himmelsk spekeskinke i Slovenia. Jeg fikk mast meg til å kjøpe en på 12 kg på en vinfarm vi besøkte.
Lagret den i kjelleren i et år etterpå og hadde den i min datters konfirmasjon. Ingen i det selvskapet hadde noensinne smakt bedre skinke. Bare et tips.
 
Slovenia er fint, men har mista ein god del sjarm
Sidan det hårde 90-talet. Heldigvis poppar det opp
Bryggerier - Human Fish og Pelicon
 
Tilbake
Topp