SM 2009 på YouTube

Dette var veldig interessante klipp! Jeg har frem til nå sett halvparten av dem, og jeg er enig i at dette også kan fungere som inspirasjon for deltakerne (og arrangørene) neste gang. Men også får jeg si at SM2009 har en god del ting til felles med NM2009, bl a mange engasjerte deltakere som gjør en god jobb på å 'selge' ølet sitt til publikumere.

Kanskje vi kan få noen til å filme under NM2010? Største abert er vel kanskje at alle som besøker NM egentlig er mest interessert i å smake på ølet, fremfor å 'jobbe'  >:D Frivillige får melde seg så tidlig som nå! ;D
 
Det var da en sinnsyk kul premie for årets hjemmebrygg!

For de som måtte lure på hva man kan oppnå som hjemmebrygger; prisutdeler er Berith fra Närke Kulturbryggeri i Örebro, og ca 1:20 inn i andre klipp ser man HG fra Närke, han med julenisseskjegget, som tar seg av bryggingen der i gården. Blant mange gode øl skiller to seg ut. Stormaktsporter og Kaggen Stormaktsporter. (For hva det er verdt, begge er på top50 på ratebeer.com, den siste top1 eller top2.)Den siste er en fatlagret versjon av den første. Begge er litt for vanskelige å få tak i, finnes kun på skjenkesteder i Sverige og begge er helt fantastisk gode. På Scandinavian Brewers Conference i fjor hadde de med seg en corny-keg med Stormaktsporter. Det å kunne gå å tappe seg et stort glass med dette ølet, for så å nyte det med friske jordbær var helt klart en av mine beste ølopplevelser i fjor. Ihvertfall topp fem (av 1200+). Da tenker jeg både smak/aroma og stemning/setting. Gahr, hva synes du?

Får meg dessverre ikke til å kjøpe en slik flaske alene når jeg er i Sverige, pubene vet å ta seg betalt. På en måte like greit, så sløses ikke uvurderlige dråper bort på mennesker som ikke vet å sette pris på dem.
 
Tilbake
Topp