Smoker

Kittelsen

Norbrygg-medlem
Da er mitt nye glis på plass på terrassen!!
200Kg bygget i 1/4" stål! Å fyres gjerne med ved!!!

Så da skal det selges en stykk Weber Smokey mouintain
uvapu2ah.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
WOW, en "gourmet-grill", Gratulerer!

Litt uvanlig design, har bare sett smokere med vertikale røykkammer før, kan denne brukes kombinert som en vanlig grill også?
 
designet er faktisk klassisk amerikansk. Såkalt offset smoker.
Den brukes primært til indirekte steking, men det er grillrister i fyrings kammeret som kan brukes til dirrekte grilling.
Kjøpte med ei kull beholder til å ha i hoved kammeret så det også kan brukes til direkte grilling.

De brukes oftest til "low and slow" BBQ på 100 til 120 grader celsius.
 
Awesome. Blir nok mye god mat fra den der rakkaren :)

Tar gjerne Weber Smokey Montain om du tar betaling i hjemmebrygg, pilotbrygg og back rubs ;)
 
OH MY GOOOD!!! En skikkelig offsett smoker! Det der er perfeksjon!
Må bare gratulerer av hele mitt hjerte.
Kjenner at WSM'en blir satt litt på sidelinja nå ;)

Hva skal du innvie smokeren med?  :)

NB! Low and slow - blessed by god!
 
Dæven! Litt misunnelig ;-) Smakte mat fra en sånn en på festival I sommer, det var syyykt godt :)


HTC successfully sent this message without crashing
 
I dag har jeg en T-bone steak i min Souvide supreme på hele 1,5Kg. Ligger i vann på 56 grader C i 6 timer å skal deretter svis på direkte varme på grillrister i fyrings boksen til smokeren.
Til dere som ikke har fått dere souvide så er det bare en ting å si, Løp å kjøp!! kjøtt og fisk blir helt fantastisk.

Som med gjæring er det temperatur kontroll som gjelder!!
 
Apropos sous-vide supreme. Har også en sånn, og har fundert på å fikse en kobberkveil med pumpe og bruke vannbadet som varmekilde i et HERMS system. Kan dette funke?

Bare sånn for å redusere antallet PIDer i huset ...


Per Christian
 
Wow! Hvor i alle dager fikk du tak i den? Regner med du ikke har kjøpt en 200 kilos smoker på e-bay..?? Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul...
 
blir periodevis mat til mange eller mange forskjellige ting på smokeren. det var egentilg tanken bak størrelsen.
 
Tilbake
Topp