Sodastreamregulator: Manometernål "låst" på max

For et års tid siden gikk jeg til innkjøp av regulator for flasker type Sodastream, valget falt på en slik: CO2 regulator for Sodastream 425gr-flaske

c2b3bfb285fdbc16d00125c68bec8898-image.jpeg


Denne har jeg brukt hele én gang, på Norsk Ølfestival 2019. Det er snart dags for neste års utgave av nevnte festival, og jeg skulle teste litt utstyr for å se hva som må fikses før utgangen av januar.

Regulatoren har stått tilkoblet en Sodastreamflaske (som er tom). Registrerte at nåla sto på max (90 PSI), noe som var pussig. Nuvel, flekket av forsegling på en ny Sodastreamflaske og koblet denne til regulatoren. Nåla står like fullt på max, uavhengig hvordan jeg vrir på hjulet på toppen (reguleringen). Det beste av alt er at det ikke kommer noe gass ut i det hele tatt.. Skal nåla på regulatoren korrelere med hvordan man bruker reguleringshjulet på toppen, eller skal den være i en låst posisjon (og reguleringen skjer på annet vis)? Nåla står i hvert fall bom fast.

Den som hadde hatt kunnskap om the inner workings of a regulator ;)

Så: What gives? Noen triks i ludo her, eller er det bare å kaste skrapet og handle mer? :D
 
Vet ikke om jeg var vag i posten min, men ønsker altså ikke tips til ny regulator - det skal jeg klare å finne. Var mer tips til hvordan løse denne feilen jeg var ute etter ;)

Regulatoren fungerte for øvrig tipp topp den ene gangen den var i bruk :D

Buy cheap, buy twice :p
 
Buy cheap, buy twice :p

Tilbøyelig til å være enig i det :) Men holdbar i én kveld var nå i snaueste laget :D

Nøyaktigheten på manometeret er underordnet for mitt vedkommende; brukes stort sett en gang i året, og da kun som drivgass for å få øl ut av fatet og inn i en Lindr. Gjør nok lite med karboneringen i fatet på så kort tid og i romtemperatur.
 
Vet ikke om jeg var vag i posten min, men ønsker altså ikke tips til ny regulator - det skal jeg klare å finne. Var mer tips til hvordan løse denne feilen jeg var ute etter ;)

Regulatoren fungerte for øvrig tipp topp den ene gangen den var i bruk :D
Jeg skjønte det :) sorry...
Var bare et vagt hint om å kjøpe noe som funker mer enn én gang når man først kjøper noe, blir mye billigere ;)
 
Den regulatoren er fra Oxy-Turbo (italiensk) og er et kjent merke for regulatorer i motsetning til kinaregulatoren som øverst i tråden. Anbefales!

Men jeg har byttet til 4 bar manometer. Det originale på 10 bar gir dårlig oppløsning i det området vi bruker...
Aha! Hvor kjøpte du nytt manometer?
 
Tilbake
Topp