Søker tips og råd om tappetårn med kjøling/kjølemaskin

Kjenner flere som har kjøppt av en kar på Sola som jevnlig har annonser på finn.no. Ingen aktiva annonser nå. Mener han pleier å ta 3-4000 for komplett anlegg. Bare å følge med.
 
Hei

Ofte det kommer i rykk og napp i starten da det kommer litt luft og øl med trykk. Men etter at det har blitt kjørt igjennom så går det greit( tar ca et halvt minutt). Usikker på trykk, men tror det var rundt 0,7 bar jeg brukt. Må nesten prøve seg fram.

Easybrew
 
Hei

Ofte det kommer i rykk og napp i starten da det kommer litt luft og øl med trykk. Men etter at det har blitt kjørt igjennom så går det greit( tar ca et halvt minutt). Usikker på trykk, men tror det var rundt 0,7 bar jeg brukt. Må nesten prøve seg fram.

Easybrew

Pleier du å rense rørene med vann etter hvert bruk, slik bruksanvisningen sier?
 
Pleier du å rense rørene med vann etter hvert bruk, slik bruksanvisningen sier?

Har ikke fått brukt den så mye enda, men så lenge det står koblet til så ser jeg ingen grunn å kjøre igjen vann. Men hvis du ikke bruker den på en stund så har jeg bare kjørt igjennom starsan. Men etter litt bruk så finnes det vel eget stoff du kan bruke for å rense linja. Men har bare testet den to ganger til no så da har jeg bare kjørt gjennom star san.

Blir mer brukt når neste batch med øl er klart og det nærmer seg sommer :)

Easybrew
 
Ka pris endte den på for deg ?

Hvrdan fyller du posene ? Fyller du de rett fra gjæringskaret + sukkerlake ?
 
Har ikke fått brukt den så mye enda, men så lenge det står koblet til så ser jeg ingen grunn å kjøre igjen vann. Men hvis du ikke bruker den på en stund så har jeg bare kjørt igjennom starsan. Men etter litt bruk så finnes det vel eget stoff du kan bruke for å rense linja. Men har bare testet den to ganger til no så da har jeg bare kjørt gjennom star san.

Blir mer brukt når neste batch med øl er klart og det nærmer seg sommer :)

Easybrew

Oki. Jeg merket meg nemlig at kranene "stivner" fast av sukkeret dersom det står ubrukt noen dager. Litt redd for å ødelegge noe :)
 
Tilbake
Topp