Solbær og sjokolade porter

Hei,
Jeg har en plan om å brygge en porter der jeg skal tilsette solbær. Ønsker ikke at porteren skal være veldig kompleks i smaksprofil, men at det skal smake litt sjokolade. Har for meg at en solbær og sjokolade-porter blir godt på sene høstkvelder. Noen som har en god oppskrift eller som kan tipse om en grunnoppskrift på en sjokoladeporter jeg kan bygge videre på?

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
 
Det der ser ut som en god idé. Jeg har ikke noen oppskrift, men om du ønsker sjokoladepreg uten faktisk å tilsette sjokolade, kan du bruke en solid dose light chocolate malt.
 
Gode tips Ønsker i hovedsak å få sjokolade smak fra malt og ikke tilsatt sjokolade.

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
 
Enig i at dette høres ut som en god idé! Ulike typer brent malt gir litt forskjellige smaksbidrag, og å kombinere to-tre kan være lurt for å få mer dybde i smaken. Du kan også sjekke Carafa Special-maltene hvis du vil ha et "mildere/rundere" preg med mindre skarphet.
Tips: Stikk innom en bryggebutikk hvis du har en i nærheten. De lar deg nok mer enn gjerne smake på ulike maltsorter, i alle fall hvis du kommer innom på et tidspunkt med få andre kunder..
 
Tilbake
Topp