• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

[SOLGT] 3 trinns 25l bryggerutstyr vurderes solgt - Arendal

3 stk rustfrie 30l fat ombygget til bryggerutstyr.

  1. 30l Varmvannstank 2500w, med PID styring og justerbar styrke. PT-100 føler. Implellerpumpe for overføring til meskekar.
  2. 30l Meskekar med 2500w varmeveksler med PID styring og justerbar styrke. PT-100 føler. Impellerpumpe for sirkulering av mesk.
  3. 30l Kokekar 2500w med justerbar styrke og Blichmann analog tempmåler i front.

Platekjøler og Blichman tempmåler på slangen ut før gjærkaret.

Alt av koblinger er i rustfritt.

Alt styres fra en kasse. Kassen ser ikke ut i dagslys, men alt fungerer. Bør bygges om og settes i et skikkelig skap.

Selges pga jeg har ikke plass. Tenkte handle meg en BB30 igjen kanskje.
Selges IKKE i deler. Kun alt under ett.

3.000 for alt sammen
 
Sist redigert:
Prisforslag og bilder er en den evinnelige pådriver på slikt utstyr særlig når du sier noe av alt ikke ser ut altså. :)

Sleng opp no pics av chickaen din'a!
 
Her er en del bilder. Som sagt er dette ikke pent, men 100% fungerende. Her betaler man for delene og ikke noe stort annet.
 
Nei, jeg selger ikke enkelt deler. Selger alt under ett, så får heller kjøper selge videre :) Skal vel også sies at dette kan byttes i andre rare ting også. Kom med forslag. Trenger ikke være relatert til Brygging
 
Hmmm.. gruble gruble... har jo plass på låven... ser stilig ut dette!!!

3 spørsmål :)

1. Er det mye pes å rengjøre pumpa for resirkulasjon i meskekaret?
2. Hvordan overfører du fra meskekaret til kokekaret?
3. Hvordan overfører du fra kokekaret til gjæringsbøtta?
 
Nei, pumpen tar 1 min å rengjøre.
Du kan bruke pumpe for og overføre, men jeg liker best og overføre til et kar hvor jeg kan se nøyaktig hvor mye som går til kok.
Fra kokekaret er det bare og åpne ventil, så går det igjennom platekjøler og over i gjæringstank.

Nå har det seg slik at pga liten interesse har jeg plukket det meste fra hverandre. Men hvis du er den trond jeg tror du er, så bor du jo rett nede i gata her. Bare komme innom å se på alt sammen.
 
Jepps, det er meg gøbben! Mulig jeg er interessert, vurderer mellom dette og en BB30, må tenke litt på det et par dager.
 
Cool! Må jobbe overtid til 23:30 ikveld, er usikker på imorra, men tar kontakt iløpet av et par dager..
 
Tror nok det må bli BB30 på meg i denne omgangen, har altfor lite tid til å leke meg med duppedingser for tida o_O
 
Tilbake
Topp